• JonnyLover

Blödningar utan smärta,missfall???

Igår började jag blöda, det  var mer brunacktit, sen avtog det framått kvällen,
    idag ser det lite mer rosa rött ut, samt röda små små klumpar... har inte ont i magen
    eller något, känner mej bara lite öm i hålet... Kan det vara  missfall???

• Svar på tråden Blödningar utan smärta,missfall???
  • rosenmamman

Hur långt gången är du? Tycker du ska ringa gynakuten och prata med någon där. Då kan de göra en undersökning på dig om du är orolig för det.

• JonnyLover
    rosenmamman skrev 2011-03-25 08:29:06 följande:
    Hur långt gången är du? Tycker du ska ringa gynakuten och prata med någon där. Då kan de göra en undersökning på dig om du är orolig för det.
    Jag är i vecka 6, pratade med dom igår, dom sa att jag skulle avackta, dom sa att om det e missfall så behöver man inte komma in, men det känns ganska oroande att gå å vänta å se vad som ska hända... det är min allra första graviditet, så jag e helt ny på det här...
  • pluvdo

"Öm i hålet"? Vadå, slidan? Har du haft sex på sistone? Slemhinnorna i slidan kan vara väldigt känsliga under graviditeten så man kan börja blöda där efter att ha haft sex och så. Om du nu har ont där och inte i magen så låter det väl troligt att blodet kanske kommer därifrån. Dessvärre är det dock omöjligt att veta. Det enda du kan göra för att få skor är typ att vänta.

• pluvdo

... öh. "få skor"? Jag vet inte vad jag tänkte. Satt och kollade på någon reklambanner eller något. Ursäkta. Det enda du kan göra få att få svar är typ att vänta.

• rosenmamman

Stå på dig att du vill kolla dig och berätta om din oro! Det är absolut inget kul att vänta och se... Lugnande råd är att jag själv blödde av och till upp v 19. Så man kan blöda utan att få missfall. Jag är i v 38 idag. Kram!

• Pancakes
    JonnyLover skrev 2011-03-25 08:35:41 följande:
    Jag är i vecka 6, pratade med dom igår, dom sa att jag skulle avackta, dom sa att om det e missfall så behöver man inte komma in, men det känns ganska oroande att gå å vänta å se vad som ska hända... det är min allra första graviditet, så jag e helt ny på det här...
    Åk in och kolla så att du får svar. De kommer inte neka dig VUL när du väl är där. Det är ju jättejobbigt att gå runt och inte veta. Lycka till!
  • SilverLadyG
    Pancakes skrev 2011-03-25 10:46:47 följande:
    Åk in och kolla så att du får svar. De kommer inte neka dig VUL när du väl är där. Det är ju jättejobbigt att gå runt och inte veta. Lycka till!
    Håller med! Åk in och kolla upp!!
  • JonnyLover
    pluvdo skrev 2011-03-25 08:38:24 följande:
    "Öm i hålet"? Vadå, slidan? Har du haft sex på sistone? Slemhinnorna i slidan kan vara väldigt känsliga under graviditeten så man kan börja blöda där efter att ha haft sex och så. Om du nu har ont där och inte i magen så låter det väl troligt att blodet kanske kommer därifrån. Dessvärre är det dock omöjligt att veta. Det enda du kan göra för att få skor är typ att vänta.
    Ja i slidan e jag lite öm när jag torkar mej, jag har inte haft sex på över en vecka...
    Det är jobbigt och oroande att gå å vänta :( men det finns ju inget att göra åt det
  • JonnyLover
    rosenmamman skrev 2011-03-25 10:19:53 följande:
    Stå på dig att du vill kolla dig och berätta om din oro! Det är absolut inget kul att vänta och se... Lugnande råd är att jag själv blödde av och till upp v 19. Så man kan blöda utan att få missfall. Jag är i v 38 idag. Kram!
    Jag ringde gyn alldelles nyss igen,han som svara sa att mina blödningar kan vara början till missfall å att jag får avackta å se vad som händer för att dom kan inget göra åt tidiga missfall...
    Oj du är ju långt gången ju,vad kul :) kram
  • rosenmamman

Nej de har ju iofs rätt i det att de inte kan göra något... Men om det inte är mycket du blöder så tycker jag att man kan få en koll i alla fall om några dagar för att se vad som händer. De kan ju också följa hcg på dig för och se om det stiger kan ju vara svårt att se på vul om det finns något i magen så tidigt. Jag hade tre missfall innan denna graviditet förstår din oro. I början av en graviditet kan man ju ha en nidationsblödning. Hoppas att det går bra!

Svar på tråden Blödningar utan smärta,missfall???