• Chilla1

Erfarenhet ifrån Airshells?

Vi ska åka till Italien i maj & vi tänkte vi skulle hyra en väska ifrån airshells till vår emmaljunga scooter.
    Är det någon som själv har hyrt ifrån dem & har någon erfarenhet?
    Tycker dem verkar smarta & borde skydda vagnen mer än om man bara tar plast runt vagnen.

• Svar på tråden Erfarenhet ifrån Airshells?
  • October

Hyrde väska därifrån förra året, bra väska som funkade kanon. Väl värt om man är rädd om vagnen. De ska ändå ta loss hjulen och lägga dem i. Jag har för mig att vi lyfte av suffletten också och lade på så att den inte skulle knäckas. 

• Alexi

Vi hyrde från dem för två år sen till vår EL citycross. Funkade jättebra! Enda två nackdelarna är att väskan är gigantisk och därmed lite otymplig att frakta under transfer, förvara på plats osv plus att det i alla fall på Arlanda kändes lite krångligt att hämta och lämna väskan. Sen stör jag mig på prissättningen, alla på vanlig charter på en vecka måste ju nästan alltid betala för två veckor ändå.

• Louise Hbg

Som ovan. Väskan är gigantisk, men passa på att lägga i t.ex. blöjor i den om ni har ont om plats. Vår Quinny klarade långresan utan några skråmor.

Kolla även upp om du måste cheka in vagnen direkt eller om detgår att lämna den vid ombordstigning. (Vissa) flygplatser utomlands har inga lånvagnar.

Trevlig resa!!

• Chilla1

Finns det fortfarande risk att vagnen skadas även att man har den i väskan? jag har inga planer på att ta bort suffletten (har ingen aning om hur man gör).

• stjärna4

Som de andra sagt gigantisk väska,och så fick jag betala för 2 veckor,annars var den bra!

• Kallfront

Hyrde en för ett par veckor sedan och det funkade bra. Håller med övriga om att väskan är otymplig och så, men man bär ju inte omkring på den annat än vid flygresorna.

Dock så har min vagn (Teutonia Cosmo) blivit lite konstig efter flygresan - den har börjat knarra och hjulet hakar upp sig. Vet inte om det beror på flygresan eller om det är så att jag har packat för mycket saker i varukorgen så att den har blivit kass.

• Fiansess

Nu är det ett tag sen denna tråden startades men jag frågar er ändå...

Om jag fattar det rätt ska det vara smidigt att vika ihop väskan som inte väger så mycket (5kg)?! Eller gäller det bara tvillingvagnsväskan?!

Jag ska precis beställa en, men jag kommer bara få betala för en vecka, man lämnar den ju direkt när man checkat ut på flygplatsen?

fiansess.blogg.se ♥ Ellenova 08-04-11 ♥ ♥ ♥ Lias 10-01-24 ♥
  • brommamaria

Tyckte väskan var stor o otymplig, jobbigt att släpa på den o allt annat bagage o vagn o bebis.... Väskan tog även mycket plats i vårt lilla hotellrum.
    Vi lyckades inte rulla ihop den bra.

På hemresan fick vi inte checka om vagnen i väskan, fick knappt ta med väskan.. Tillslut checkades väskan in tom (höll på att få betala för det) vagnen fick vi ta till gaten.

Åker snart igen, utan vagnväska, denna gång provar vi plastpåse.

• Fiansess

Oj, nu blir jag skraj. Vart var ni då? Bokade en igår och hoppades det var ett bra val....

fiansess.blogg.se ♥ Ellenova 08-04-11 ♥ ♥ ♥ Lias 10-01-24 ♥
  • MoM11

Vilka reste ni med då brommamaria, resebyrå och flygbolag?

• brommamaria

Med Fritidsresor, nu är vi i Thailand, vagnen kom fram hel o fin i plastpåse. Vår försäkring ska täcka om något skulle hända.

• MoM11

Men jag menade förra gången då ni inte fick checka in vagnen och väskan?

Svar på tråden Erfarenhet ifrån Airshells?