Inlägg från: Zana1 |Visa alla inlägg
  • Zana1

Undersköterska natt jobb!

Hej

Jag har varit timmanställd i 3 år,jobbade dagtider,kvällar som mest men aldrig NATT, nu har jag fått en vikariat och ska jobba natt under 6 mån,saken är detta att jag får lite panik eftersom rutinerna på natten är helt annat än på dag.
    Är det någon här som trivs med sitt nattarbete? När känner ni under natten är som mest jobbig på avd? Vad ska man inte göra på natten? Är det något man ska tänka på? Kommer arbeta runt 83% och undrar hur många nätter kan vara på 4 vec eller på 6 veck shemma? Lönen då? tackkk

• Svar på tråden Undersköterska natt jobb!
  • Zana1

Tack så mycket för era svar,jätte nyttig att läsa dem.

• Zana1
    vap skrev 2011-03-27 18:21:09 följande:
    Första natten är väl ok samt den andra natten, tredje natten på raken kan bli jobbig och då är det dags att ha saker man kan göra. Upp och röra sig samt att äta något kan fungera, dock inte för mastigt måltid.

Fast äta mat på natten fungerar inte på alla (någon tidigare fick problem med magen)och att man blir fet för att man äter efter 12 är en myt.

Vad kul att du fick jobb. Grattis!
    Tack så mycket,jag läser gärna varje kommentar några gånger måste jag säga,jag tror jag får hålla ut den tiden eftersom det är bingo att få någon arbete i dagsläget men fortsätt skriva jag läser och läser.Min forsta lång vik,jag är så GLAD baraSkrattande
  • Zana1

Hur mycket på ett ungefär kan man få ut i lönen på 83% med all OB o.s.v per mån?

Svar på tråden Undersköterska natt jobb!