Inlägg från: IceJossan |Visa alla inlägg
  • IceJossan

Katt + Nyfödd bebis??

Många gånger går det bra. Det är bara att prova.

Men risken är tyvärr väldigt stor att katten blir väldigt svartsjuk på barnet som får så mycket uppmärksamhet. För kissen har ju alltid varit nr 1, ensam om er uppmärksamhet. Plötsligt måste hon dela och kanske inte ens få hälften. Risken finns att hon mår dåligt av det, och det brukar yttra sig i att katten kissar på barnets saker, i vagnen osv... Katter som ligger på bebisen så att den kvävs är skräckhistorier som verkar vara väldigt ovanliga.

Jag vill råda er till att leta efter ett tänkbart nytt hem till henne OM det inte skulle fungera. På så sätt är ni beredda och har någon annan som kan skämma bort henne.

Råd om hur ni kan underlätta för katten när barnet kommit har jag tyvärr inte många av eftersom jag har minimal erfarenhet av det. Möjligen att ni kan skaffa Feliway-adapter att sätta i väggen, det kan göra katten mer harmonisk. Likaså kosttillskottet Zylkéne som ska vara väldigt bra vid stora omställningar. Samt att ni verkligen gör ALLT för att visa att hon har en stor plats i er familj fortfarande!

Svar på tråden Katt + Nyfödd bebis??