Inlägg från: mona83 |Visa alla inlägg
  • mona83

Katt + Nyfödd bebis??

Camilla D skrev 2011-03-28 09:01:12 följande:
    HannaE skrev 2011-03-28 07:29:22 följande:

Vi låter våra katter göra som de vill och den ena låg ofta bredvid bebisen i spjälsängen första månaderna, hon slickade mycket på bebisen men aldrig att hon lade sig på bebisen eller gjorde något annat dumt.

Just slicka på bebisen hade jag aldrig tillåtit! Katter slickar sig i rumpan, har en massa bakterier som man inte vill att ens barn skall få i sig osv. Finns en anledning till att man inte skall tömma kattlådan som gravid.
    Jag tror inte att det är så farligt att städa kattlådan som gravid, du tvättar ju händer efteråt. 

Hade inte jag städat kattlådan under mina två graviditer så hade dom aldrig blivit städade eftersom jag var ensamstående under den andra och mkt hemma själv under första. 
    L.O.V.E
  • mona83

Beträffande katterna.... jag hade 2 vuxna katter på ett par år när sonen föddes. Dom luktade lite på honom och bestämde sig för att den där läskiga saken kan man ju inte vara i närheten av....
    Nu är sonen 5 år och katterna har börjat på acceptera att han och hans lilla syster, 4 år,  vill klappa ibland, men oftast så går katterna innan ungarna ens hinner gå fram till dom. 

L.O.V.E
Svar på tråden Katt + Nyfödd bebis??