• Laura88

Pergotime - börjar i april :)

Hej på er!

Jag började med min Provera kur idag, så i 10 dagar ska jag ta 2 tabletter dagligen. Sen invänta mens (blödning) och på 5:e dagen börja Pergotime kur.
    Är det några fler som börjar med Pergo i april som vill följas åt???

Jag har PCO, har försökt att skaffa barn på egen hand i 5 års tid. Det är min första Pergokur.

• Svar på tråden Pergotime - börjar i april :)
  • Laura88

Va kul att ni svarade :) Ja, det ska bli spännande att följas åt. Jag tar Provera nu, är på 5:e dagen..så 5 dagar kvar av den. Måste säga att jag får huvudvärk och illamående av den (vanliga biverkningar). 

Ni som tar/ska ta pergo nu om ni inte får tag på den på er vanliga apotek ring till deras kundtjänst för där kan man beställa att pergon skickas till erat apotek :) 

• Laura88

Hilenna - välkommen till oss!! Glad

MittT - håller tummarna! Solig

• Laura88

!!!!!!!!!!!!!!KÄNSLIGA VARNAS!!!!!!!
    -------
    ------
    -----
    -----
    Så nu ställer jag frågan:
    när börjar man räkna med att mensen kommit? När man blöder rikligt eller räcker det med att det kommer små brun-röda "klumpar" ur en?? :o  

• Laura88

maddosi - roligt! verkstad,verkstad :D

Mumman - tyvärr, men jag vet inte varför. Men roligt iaf att du vill följas åt med oss :) 

• Laura88

Chicky - jag fick Provera utskrivet just för att jag har väldigt oregelbunden mens (senast i typ augisti),så ring gyn och fråga om du kan ta den (tycker du borde få det, då slipper du vänta på ditt vanliga).

Jag åt Provera i 10 dagar och idag på dag 3 efter avslutad kur kom lite,lite mens... så på onsdag (dag 5) ska jag ta och börja med pergo :) 

Svar på tråden Pergotime - börjar i april :)