• Laura88

Pergotime - börjar i april :)

Hej på er!

Jag började med min Provera kur idag, så i 10 dagar ska jag ta 2 tabletter dagligen. Sen invänta mens (blödning) och på 5:e dagen börja Pergotime kur.
    Är det några fler som börjar med Pergo i april som vill följas åt???

Jag har PCO, har försökt att skaffa barn på egen hand i 5 års tid. Det är min första Pergokur.

• Svar på tråden Pergotime - börjar i april :)
  • maddosi

Förhoppningsvis ska jag också börja på en kur Pergotime i april om de kommer till apoteket.

• MissT

Jag började med pergo idag. Har ju inte hunnit bli april ännu men jag kommer i alla fall äta klart kuren i april. Jag skulle också ha börjat med provera men tack och lov dök min mens upp i lördags (99 dagar efter min skrapning pga MA) så jag kunde gå direkt på pergo.

• luckyd

Var på fertilitetskliniken idag och fick veta att det blir Pergotime för oss för att se om det funkar. Jag hoppas att vi kan få börja redan i April!

Har varit ihop med mannen i 10 år och vi har försökt på egen hand att bli gravid i flera år utan resultat. Idag fick vi svaret att alla våra prov såg bra ut men att ägglossningen kanske behöver en "skjuts".

Vore jättekul att följas åt i väntan på plusset!

• maddosi

Förhoppningsvis startat jag med Pergo på måndag 4/4 om det kommer in på apoteket vilket är preliminärdatum imorgon! Hoppas hoppas hoppas

• Laura88

Va kul att ni svarade :) Ja, det ska bli spännande att följas åt. Jag tar Provera nu, är på 5:e dagen..så 5 dagar kvar av den. Måste säga att jag får huvudvärk och illamående av den (vanliga biverkningar). 

Ni som tar/ska ta pergo nu om ni inte får tag på den på er vanliga apotek ring till deras kundtjänst för där kan man beställa att pergon skickas till erat apotek :) 

• MissT

Kronans droghandel är det apotek där jag fått napp på pergo. De skickade från ett annat apotek till det som ligger i min stad. På övriga apotek var det betydligt svårare, i alla fall där jag bor. Där var det slut i hela länet samt omringande landskap. De la in en beställning för någon vecka sedan men jag har inte hört något ännu så jag är glad att jag kunde få tag på dem genom Kronan.

Äter min sista tablett på söndag och ska iväg på vul på torsdag. Är spänd och hoppas på att pergon kommer hjälpa oss på traven

• luckyd

Vad bra med info om beställande av Pergo på apoteket! Jag hoppas verkligen att det finns på mitt apotek, eller att de kan beställa hem till mig. Har ännu inte fått mitt recept utan det blit nu i nästa vecka. Otålig som man är så vill man ju bara att saker o ting ska hända NUU!! Flört

• MissT

Idag tog jag min sista (förhoppningsvis...men i alla fall för den här gången) tablett så nu ska jag börja ÄL-testa och hoppas på ÄL inom en snar framtid. Ska bli spännande att se om de gör underverk

• luckyd

Härligt! Då håller vi tummarna! Glad

• MissT
    luckyd skrev 2011-04-04 00:28:25 följande:
    Härligt! Då håller vi tummarna! Glad
    Tack Hoppas att du får tag på pergo när du fått ditt recept så du också kan sätta igång
Svar på tråden Pergotime - börjar i april :)