• mörlin

Pergotime - börjar i april :)

maddosi skrev 2011-05-01 11:56:03 följande:
    Hur har det gått för alla som tog pergo i april?! Jag har ett starkt plus nu :D
    GRATTIS!!;-D
     vilken kur var det? enkelkur? jag ska börja med pergo om ca 2 veckor..
  • mörlin

Åh. Denna tråden ger mig hopp om att man faktiskt kan få äl på första försöket med pergo.. Är på 5e dagen av primolut-nor nu och sen väntar en kur pergotime och sen vul på 12e dagen.. Hade ett mf för ca 3 veckor sen som blev till i väntan på provsvaren men höll bara i sig några dagar efter +et.. Så nu kämpar vi igen! Har pco med.. Lycka till alla! Nu är det VÅR tur

längtar och väntar..
  • mörlin
    Cincy skrev 2011-05-10 08:37:07 följande:
    Hmm 72 h, har jag läst. Ja vi får se.

Min gyn sa att dom kan leva upp till 6 dygn.. Därav sexfurbud mellan dag 5 då jag ska börja äta pergo tills minst dag 12 och vul.. Någon som vet om man kan"döda" ägg om de e för många som växer samtidigt? Nu har jag bara 2 dagar kvar på primolut sen invänta mens till helgen å sen ska jag äntligen få börja med min första kus pergotime.. Hopas vekligen jag får äl på enkelkur!
  • mörlin

Åh vad tiden går sakta! Fick iaf min konstgjorda mens igår så nu väntar jag med spänning att få börja med pergo på torsdag..jag vill, jag vill, jag vill.. Nu e de vår tur! cincy: använde du test från testlagret? Jag litar inte alls på dom. Dom gav mig 7 spökstreck på 2 dagar och jag va helt säker på att jag va gravid men när jag gick till gyn 2 veckor senare hittade han inget alls.. Å inget på gravtest eller blodprov heller

• mörlin

Min gyn har oxå gett mig sexförbud niu under första pergokuren. Och sen vul på dag 12. Han pratade om att det vore katastrof för alla om det blir upp till 6 bebisar.. Och det vill jag inte ha! men konstigt att plika gyn resornerar olika kring pergo. Har en kompis som fick för 3 månader i sträck utan nån undersökning emellan eller se över överstimulans.. Så nu när jag berättade detta för henne tyckte hon de lät jättekonstigt, å hon va glad att det bara bleev en liten tös för henne åh vad jag är spänd!

• mörlin
    ettplustack skrev 2011-05-17 09:06:03 följande:
    Nu har jag fått ryggskott :(
    på söndag är det 14 dagar sedan jag hade ägglossning så frågan är ju om mensen alltid kommer 14 dagar efter äl eller om det kan vara flera dagar imellan ?
    brukar du ha 14 dagar mellan äl och mens? vad jag har lärt mig så är alltid perioden mellan äl och mens densamma medans tiden mellan mens och äl kan variera.. hoppas!!=)
  • mörlin

Åh nu börjar jag bli nervös.. avslutade min 1a pergokur igår och nu går jag å väntar på vul som är på torsdag.. hoppas hoppas!! vill ju så gärna<3

• mörlin

suck.. enkelkur funkade inte på mig så nu blir de ny kur med primolut- nor sen dubbelkur med pergo.. så hoppas på äl lagm till midsommar istället...

• mörlin

hej hej! någon här som har erfarenhet av primolut-nor? jag har ätit dom en kur tidigare och då fick jag en blödning på mitten av dag 3 efter avslutad kur.. nu slutade jag med dom i torsdags och fortfarande inge mens i sikte.. sist fick jag dessutom mensvärk dagen innan men känner ingetig nu.. nån som vet eller själv ha varit med om det?

• mörlin

min kille är inte heller kollad än. min gyn tyckte vi kunde börja att försöka stimulera mig då jag bara haft mens ca 3 ggr per år och då bara en dag..:-S så ganska uppenbart att det beror på mina äggstockar.. me om det inte tar sig när vi sr att jag får ÄL ska vi såklart kolla upp honom xå.. hur måga här som har pco har fått ÄL med dubbelkur? ska börja med dubbelkur på torsdag..

• mörlin

igad är sista dagen på dubbel pergokur.. hoppas så innerligt att ett litet ägg växer till sig nu.. har dock haft lite känningar denna gången som jag inte hade med enkel.. småhugg i magen å så, nästan som lätt mensverk fast det går över väldigt fort. någon som käner igen sig?? kan det vara teccken på att äl är på g?

• mörlin
    JhjärtaK skrev 2011-06-20 13:36:24 följande:
    Hoppas hoppas att det blir ett ägg som växer till sig och släpper! Har tyvärr ingen erfarenhet av vare sig dubbelkur eller småhugg men det låter ju lovande Skall du till gyn för VUL? Jag är på dag 13 idag så förhoppningsvis får jag positivt ÄL-test denna vecka men allt innan dag 20 ser jag som riktigt positivt. Har du fått positiva ÄL test under tidigare cykler (även utan pergo?)?
    ja, ajg ska på vul på torsdag så hoppas vi kan baka bebis i midsommar

jag har pco och nästan ingen äl självmant alls.. kanske 2-4 ggr per år och det är dom gångerna jag oxå haft mens självmant.. provade med äl-stickor nästan varje dag i 2 månaderinnan jag sökte hjälp och fick konstaterad pco. Så jag har även fått äta primolut-nor för att få mes.. tyvärr syntes det igen aktivitet på äggstockarna med enkelkur, bara att slemhinan var något tjockare så hoppas verklige att dom ser nåt på torsdag!!

Hoppas verkligen du får ÄL innan dag 20. HAr du oxå pco eller varför äter du pergo? Vilken kur är du på?? Hållerå tummarna!!=)
Svar på tråden Pergotime - börjar i april :)