• MissT

Pergotime - börjar i april :)

Jag började med pergo idag. Har ju inte hunnit bli april ännu men jag kommer i alla fall äta klart kuren i april. Jag skulle också ha börjat med provera men tack och lov dök min mens upp i lördags (99 dagar efter min skrapning pga MA) så jag kunde gå direkt på pergo.

• MissT

Kronans droghandel är det apotek där jag fått napp på pergo. De skickade från ett annat apotek till det som ligger i min stad. På övriga apotek var det betydligt svårare, i alla fall där jag bor. Där var det slut i hela länet samt omringande landskap. De la in en beställning för någon vecka sedan men jag har inte hört något ännu så jag är glad att jag kunde få tag på dem genom Kronan.

Äter min sista tablett på söndag och ska iväg på vul på torsdag. Är spänd och hoppas på att pergon kommer hjälpa oss på traven

• MissT

Idag tog jag min sista (förhoppningsvis...men i alla fall för den här gången) tablett så nu ska jag börja ÄL-testa och hoppas på ÄL inom en snar framtid. Ska bli spännande att se om de gör underverk

• MissT
    luckyd skrev 2011-04-04 00:28:25 följande:
    Härligt! Då håller vi tummarna! Glad
    Tack Hoppas att du får tag på pergo när du fått ditt recept så du också kan sätta igång
  • MissT

Laura88 - Tack

Maddosi - Gött! Skönt att du fick tag på pergo

• MissT

Chicky01- Välkommen hit Jag fick provera utskriven för att få igång mensen igen efter skrapning (MA). Väntade 14 v på mens efter missfallet. Den kom tack och lov igång av sig själv efter att jag varit på gyn så jag kunde börja direkt med pergo istället. Tycker absolut att du kan ta upp det för det är inget roligt att gå och vänta. Jag blev riktigt frustrerad när jag väntade på min mens.

• MissT
    maddosi skrev 2011-04-28 15:47:30 följande:
    Gjorde första grav test nyss. Tyckte att det fanns ett litet svagt plus! Dock 5 dagar kvar tills mens.. Hoppas :)
    Åhhh......håller tummarna för att strecket är starkare vid nästa test och att mensen inte kommer
  • MissT

Grattis maddosi vad kul
    Jag har också plussat, gjorde det i fredags. Strecket är inte jätte starkt ännu men det blir sakta men säkert starkare och jag har redan börjat känna av illamående. Har haft rejäl molvärk/mensvärk sedan förra söndagen och var säker på att mensen skulle dyka upp närsomhelst men fick i stället se ett plus.

Håller tummarna för er allihop!

• MissT

Tack Chick01 Förhoppningsvis följer ni andra snart efter!

• MissT
    mörlin skrev 2011-05-05 19:36:59 följande:
    Åh. Denna tråden ger mig hopp om att man faktiskt kan få äl på första försöket med pergo.. Är på 5e dagen av primolut-nor nu och sen väntar en kur pergotime och sen vul på 12e dagen.. Hade ett mf för ca 3 veckor sen som blev till i väntan på provsvaren men höll bara i sig några dagar efter +et.. Så nu kämpar vi igen! Har pco med.. Lycka till alla! Nu är det VÅR tur
    Jag fick både ÄL och ett plus med min första pergokur så det är absolut inte omöjligt att snabbt lyckas
    Hoppas att det går lika bra för dig under din fösta kur.
  • MissT
    Chicky01 skrev 2011-05-11 20:05:37 följande:
    Så kul att höra att Pergo har funkat på många av er. Ska ta mitt sista piller imorgon. Har inte haft några biverkningar alls... Jag inbillar mig att det är dåligt tecken :( Tror jag hade mått bättre om jag hade haft typ känningar i äggstockarna eller nåt... Knäppt? Ni som fick ägglossning, hur kändes det under kuren? På vilken dag har ni fått ÄL?
    Jag fick inga känningar eller biverkningar av pergon men blev gravid så ta det inte som ett dåligt tecken om du inte känner något. Fick däremot mycket molvärk ett par dagar innan BIM och trodde att det var mensen som var på väg....men det var det inte.  Jag fick ÄL runt dag 17. Hoppas att pergo kommer göära underverk för dig också
Svar på tråden Pergotime - börjar i april :)