Inlägg från: TigerRambo |Visa alla inlägg
  • TigerRambo

Pergotime - börjar i april :)

hänger på och kollar i er tråd litegrann!
    Börjar med Primolut-Nor (samma som provera) idag och inväntar efter den kuren mens och på 5 cykeldagen ska jag börja med första kuren pergo. Känns skitnervöst!! Har PCO och sällan/aldrig egna blödningar, därav primolut-kuren. Har äl ibland, dock inte ofta, därav pergokuren!
    någon mer som börjat/börjar med primolut nu och alltså kommer att börja med pergo typ samtidigt som jag?

• TigerRambo

Hej tjejer!
    Tittar in hos er litegrann. Har första mensdag idag efter en omgång primolut-Nor (samma som provera). Ska börja med pergotime på söndag för första gången. Nervigt!!
    Om det är någon som har konstaterad pco här, fungerar äl-stickor på er när ni ätit pergotime? Får ni utslag om ni har äl?
    Kramkram!

• TigerRambo
    ettplustack skrev 2011-05-18 17:54:58 följande:
    För min fungerar det men jag har inte via prover fått konstaterat pco utan bara via en gyn undersökning än så länge
    Okej. jag hade helt normala värden på alla blodprover. men hade något förstorade äggstockar och lååånga cyklar. då sa dom att det var pco.
  • TigerRambo
    Mumman skrev 2011-05-18 18:54:59 följande:
    Jag har PCO och för mig visade äl testerna positivt vid tiden kring äl efter pergotime. Äggblåsan var 22mm vid VUL, så kan mycket väl stämma med dessa stickor även på oss med PCO

MEN har flertalet ggr fått positiva tester UTAN att ha fått ägglossning också. Så dom är tyvärr inte tillförlitliga på alla med PCO.
    okej. kan ju vara bra att veta att det inte är 100% tillförlitligt då för oss.
    Jag ska inte enligt läkarna gå på några ultraljud för att kolla äggblåsa/or under tiden jag äter pergotime. Verkar som jag har förstått vara väldigt olika i alla landstingen/privat hur rutinen är.
    Är det någon annan som inte behövt gå på VUL?
    Ungefär vilken cykeldag fick ni ägglossning med pergo?
  • TigerRambo
    Chicky01 skrev 2011-05-20 16:17:35 följande:

Hej TigerRambo,

jag fick inte heller ngn VUL, men jag gjorde som Mumman och tjatade till mig en sådan. Fick gå dit i onsdags då jag var på cd 15. Efter besöket var jag mycket lugnare och kunde slappna av. Tyckte det var så himla jobbigt att inte veta om Pergokuren hade tagit eller inte.

Är inne på cd 17 idag. ÄL-testet i morse var fortfarande negativt. Testar även på kvällarna då jag har några billiga stickor kvar på lager och igår kväll för första gången såg jag ett svagt streck - tecken på ÄL. Så jag tror nog att jag imorgon kommer att få fullt utslag. Så jag tror nog att jag och Mumman håller samma takt i vår cykel med Pergo.

Hur mår då än så länge? Själv har jag inte haft några biverkningar alls.

Åh, ja jag ska se om de öht går att få tid för VUL här om jag vill.. Ska testa med äl-stickor och se om jag får ngt utslag, men är ju lite orolig för allt man hört om att man kan få otroligt många mogna ägg..

jag är på cd 7, har ätit 3 av mina pergotabletter. Inte känt av någonting än tycker jag.. Då känns det som att det inte funkar.. men har ju 2 tabletter kvar denna omgång så det kommer väl kanske.

Grattis Mumman!! Så roligt :D
Svar på tråden Pergotime - börjar i april :)