Inlägg från: FruZäll |Visa alla inlägg
  • FruZäll

Pergotime - börjar i april :)

hej!

Jag har avslutat min pergotime i fredags, så nu hoppas vi att jag har fått ÄL denna månaden, skulle vara idag=)
    Har inte haft det annars.

Hur har det gått för er? 

• FruZäll
    ettplustack skrev 2011-06-07 14:55:02 följande:
    Jag har bim den 20 och hoppas på ett +, jag hade äl i måndags den 6 juni ;)
    Håller tummarna för dig=)

jag har bim 26juni så ett tag kvar... lång väntan...

• FruZäll
    ettplustack skrev 2011-06-07 17:48:19 följande:
    Ja det är väntan efter äl som är jobbigast! :(
    Men det är bara att vänta och se. Hur har ni sexat ?
    varje dag.. :P

• FruZäll

Äter ni pergo för att ni inte har ÄL eller är det ngn annan orsak?

För mig är det så att jag har ingen ÄL så jag fick dessa tabletter som jag hoppas innerligt att de fungerar=) 

• FruZäll
    Mumman skrev 2011-06-08 15:03:59 följande:
    Jag åt pergo pga ingen egen ägglossning (PCO)
    kan inte så mkt om PCO men jag vet bara att jag ej har ägglossningen, är det då PCO?
    Kanske ska googla lite om de,

Jag ska äta pergo under sommaren för våran läkare på  IVF skulle jobba hela sommaren=)

Men denna månaden ska jag ej göra Ultraljud för de hade ingen tid för mig då, känns ju lite sådär men.

Fick precis reda på att efter ,man haft ÄL kan man få värsta biverkningarna, är nog det jag har nu då.
    hugg i livmodern och  vattniga flytningar, känns typ som jag kissar på mig ,sorry om de blev äckligt.

Men är första gången jag äter dessa så man undrar ju lite:P 
  • FruZäll
    MadeleineK1501 skrev 2011-06-12 21:53:14 följande:
    Jaa verkligen! Har haft lite mensvärk av och till så hoppas med på växtvärk :D Har du många grav symtom?!
    men mensvärk får man väl inte förrens typ 2dagar innan?

jag har haft grym mensvärk i 1vecka, ringde VC idag men de tyckte jag skulle ringa till min läkare och kolla, känns typ som urinvägsinfektion fast de ej gör ont när ja kissar utan ont i magen (äggledare/äggstockar) och bak i ryggen, och jag är på dag 19,
  • FruZäll
    MadeleineK1501 skrev 2011-06-13 21:48:10 följande:
    Ja ska ringa i morgon och få nytt recept..
    Hoppas de finns innemä annars får vi prova en månad utan.
    min läkare skrev ut 2månader på en gång, för den 3:dje månaden ska man tydligen inte äta några ,
    läst lite överallt att de inte finns inne, fattar inte riktigt, beställer inte era apotek dom till er?
    det gör dom här tar bara 1 dag:P 
  • FruZäll

skulle vara skönt och se om någon blev gravid snart utav pergotime tabletterna. hoppet är ju inte de bästa när man läser överallt=(

Ska ha mens om 6dagar, testade mig idag, dum som jag var..=( 

• FruZäll
    MadeleineK1501 skrev 2011-06-14 07:39:58 följande:
    fruzäll: nej jag får för en månad i taget jag och min bm har bestämt jag ska äta tills agusti sen ska killen kollas och sen får vi se vad som sker och vad det vi får för resultat. det har vart jätte svårt att få tag i pergo enligt apoteket där jag bor men jag har haft tur och hunnit fått båda gångerna. lovvan: åhh synd! oj så lång jag har mellan 28-30 dagar jag ägglossning rut dag 10-11 ca! vi får hoppas på juli månad ska köpa glandin 25 nu idag om dom nu har ngt liknande i norge ;)
    jasså har inte din kille kollats ännu, ni kanske inte är utredda ?
  • FruZäll
    MadeleineK1501 skrev 2011-06-14 10:25:57 följande:
    fruxäll: nej bara jag som är kollad och det ser ut som jag är helt frisk bara svårt att komma igång efter Ppiller. så därför äter jag pergo. bm tyckte vi skulle försöka över sommarn innan han skulle kollas.
    ok, är väl olika från kommun till kommun kan jag tänka mig.

Jag har sjukt ont i skallen, har det mer lr mindre varje dag=(
    Har aldrig det annars.. men men..står ju som en biverkning, så trist..

Insett att jag kommer få mensen denna månad, testade mig idag o de var neg. ska ha mens om 6dagar,
    ska ta blodprov på onsdag, den där man tar på dag 21, men vad är de dom kollar då?? 
Svar på tråden Pergotime - börjar i april :)