Inlägg från: Chicky01 |Visa alla inlägg
  • Chicky01

Pergotime - börjar i april :)

Jag var fruktansvärt trött förra veckan, dvs runt ÄL (om jag nu hade ngn) Senaste veckan har varit bättre och jag har i alla fall kunnat stiga upp när klockan ringer. Vad händer med oss om vi nu inte hade ÄL, vet du det Lovva? Min gyn sa bara att jag ska ringa honom om min mens inte behagar att dyka upp och vi då ska prata om vidare åtgärder. Blir galen på honom! Han vill typ aldrig prata med mig om "nästa steg". Jag blir liksom lugnare om jag vet att vi har en plan B... Antar att han inte vill säga ngt så det inte finns utrymme för misstolkningar och falska förhoppningar? På VUL såg vi ju två mogna äggblåsor så själva Pergo funkade på mig... Kanske jag kan få ÄL-spruta? Ja, det finns ju utrymme att leka min egen doktor i allt grubblande... :) Låt oss hoppas på det bästa m våra blodprov. Tycker att vi är tappra flickor!!!

• Chicky01

Lovvan, BIM 8/6, 1:a barnet, 1:a pergokuren, enkel
    Chicky01: BIM 4/6, 1:a barnet, 1:a pergokuren, enkel

• Chicky01
    lovvan skrev 2011-05-30 19:20:45 följande:
    Jag tror inte det är sant. Kände ju mig "konstig" i kroppen idag så tog ett ältest fast jag gett upp dessa för ca en vecka sedan. Tog testet och en glad gubbe log mot mig. Jag har ägglossning! Tänk att man kan bli så glad för en sån sak. Min gyn sa att jag nog skulle få det på dag 16, idag är det dag 26!

Så sluta inte testa ni som känner för att ge upp

Tänk vad man känner sin kropp bäst själv. Jag kände inget under den tid som jag förväntades ägglossa och idag har jag känt mig uppsvälld, godissugen och öm i bröstvårtorna. Man behöver ju inga test, kroppen känner av sånt själv..
    Lovvan, vad kul! Blir nästan lite avis, men är superglad för din skull. Jag gjorde ju som du... testade och testade och sen gav jag upp. Tycker ju att det är konstigt av gyn att ha "så fel"... Hmmm... Min gyn sa att min ÄL skulle ske inom 2-3 dagar så jag tog honom på ordet och eftersom ingen glad gubbe ville dyka upp på mina stickor gav jag upp när det hade gått 6-7 dagar... Suck! Slutade även att mysa varannann dag i samband med det... Attans! Ja ja, får väl avvakta på prog.testet och se vad det säger innan jag dömer ut min framtid :)
  • Chicky01

Lovvan, funderade på en grej i samband med din sena ÄL... Du är inte gravid då? Är det inte så att gravidhormoner kan ge utslag på ägglossningstesterna? Bara en tanke ;)

• Chicky01

Vad tråkigt, Mörlin! Skönt ändå att veta så du inte hoppas på ÄL i onödan. Hoppas dubbel kur gör susen! Babystar, mår du bättre nu efter avslutad kur? På tal om flytningar ;) så har jag haft sega bruna flytningar i två dagar... Mens på gång? Vet ju inte ens om jag har haft ÄL... Cd 30 idag... Åh, denna väntan och ovisshet! Tur att det är långhelg och fint väder i alla fall :) Ska nog gå och ge min söt-sambo en stor puss!

• Chicky01

Hej USB,jag kände ingenting av Pergon. På VUL cd 15 hade två äggblåsor mognat. Dock vet jag inte om jag i slutändan fick ngn ÄL trots ÄL-test. Inväntar provsvar från prog.test och BIM nu. Tror det är lika vanligt med känningar som inga känningar när man går på Pergo. Håller tummarna för dig imorgon, hoppas du får se ett/ två stora fina blåsor! ;)

• Chicky01

USB, kommer inte ihåg var jag läste det och hur säker källan kan vara... Men äggblåsor som når 10 mm fortsätter vanligtvis att växa 1-2 mm per dag. Detta i kombination som Mumman skriver att ÄL kan komma väldigt sent gör ju att det finns hopp för dig :) Lovvan här på tråden fick utslag på sin ÄL-sticka på dag 26... Vill inte Inge dig falska amatörsförhoppningar... Men inget verkar omöjligt för oss Pergotjejer... Vad säger din gyn nu? Ska du först provocera fram en mens innan du sätter igång m dubbelkuren? Min kollega som fyller 50 i år berättade för mig att oberoende gyn inte heller hittade hennes ena äggstock. Hon har två barn :) Märkligt, kan man födas m bara en stock? Eller ligger den bara gömd bakom ngt?

• Chicky01

Hej hej,

fick samtal från min gyn och han läste upp mitt provsvar på progesterontestet. 72 i värde vilket bara kan betyda att jag har haft en "fin ägglossning", som han uttryckte det. Högt värde kan indikera på dubbel ÄL... men behöver inte betyda det heller :)

Gjorde grav.test i morse och kunde se ett svagt plus... vågar inte tro för mycket än... Min sambo kunde oxå se det... Cykeldag 35 idag och BIM+3/4... Denna väntan!!! Ska köpga ett digitalt test efter jobbet och hoppas på att jag kan sova i natt så jag kan testa på morgonen!!!

Kram till er alla!

• Chicky01
    lovvan skrev 2011-06-07 19:04:59 följande:
    Gud vad roligt! Hoppas hoppas! Svagt plus borde väl vara ett gott tecken eller? Annars hade väl den rutan vart helt tom. Du började ju din kur dagen innan mig men jag har fortfarande långt kvar till Bim. När tror du att du hade ägglossning? Kunde din gynekolog se det?

För mig är det bara att vänta en vecka till. Som sagt, denna väntan
    Ja Lovvan, denna väntan är hemsk! Speciellt när jag inte visste om jag hade haft ÄL eller inte. Lärdom: Dyra tester är inte alltid bäst! Dumma digitala CB!!! Jag har grinat så mycket de senaste 2-3 veckorna pga ovissheten och självklart har väl hormonattackerna gjort sitt också! :)

Kunde inte hålla mig... var tvungen att göra ett nytt test när jag kom hem från jobbet. Strecket är svagt men tydligt. Jag tror nog banne mig att jag är gravid! AAAAAAHHH!!! Boobisarna känns "kompakta" och nedre delen av magen känns uppblåst och har haft konstiga "stickningar" i äggstockarna i några dagar... hade lika gärna kunnat vara menskänningar... annars inget mer...

Ska försöka hålla mig tills på fredag och då göra ett digitalt CB gravtest...
  • Chicky01
    lovvan skrev 2011-06-12 20:33:49 följande:
    Chicky 01- Gjorde du ett digitalt test i fredags? Började du testa efter bim? Gav det något utslag redan då?

Själv har jag testat i två dagar nu och det har varit helt negativt, inte ens ett spökstreck i sikte. Är på bim -3 idag (under förutsättning att jag har 14 dagar mellan äl och mens, vet ju inte eftersom detta är första gången med pergo).

Har haft ganska mycket mensvärk nu två dagar i rad så det är väl mensen som är på väg.

Hur går det för er andra?
    Hej Lovvan,

testade på BIM-2 och fick neg. Testade därefter på BIM+3 då jag fortfarande inte hade fått mens, endast lite bruna flytningar... Gjorde två tester. Plussade väldigt svagt men tydligt med morgon- och kvällsurin. På BIM+4 gjorde jag ett digitalt som visade gravid 1-2 veckor. Har haft molvärk/ mensvärk sen runt BIM-5... Idag värre faktiskt... Oroar man sig inte för Pergotime/ ÄL/ mens/ gravtest så finns det så mycket andra oromoment... det slutar visst aldrig!

Hoppas det går bra för er andra och att det mycket snart är er tur!
  • Chicky01
    USB skrev 2011-06-15 08:23:26 följande:
    Får man alltid utslag på stickorna vid äl? Har PCO och när jag tänker efter så har jag bara fått utslag på stickorna en gång i hela mitt liv. Har testat varenda dag men ej fått någon glad gubbe.
    Jag fick aldrig ngn glad gubbe. Hade tydligen trots detta ÄL annars hade jag aldrig ha plussat... så mys på med älsklingen ändå, för säkerhets skull! Flört
Svar på tråden Pergotime - börjar i april :)