Inlägg från: FruZäll |Visa alla inlägg
  • FruZäll

Pergotime - börjar i april :)

Mumman skrev 2011-06-25 21:57:14 följande:

Då borde du haft ägglossning ja! Mensen kommer ju för att rensa ut gamla slemhinnan då det inte tagit sig, för att kroppen ska starta om med ett nytt försök nästa cykel! Jag har inga egna ägglossningar och inga egna menser heller.

Man kan däremot ha mens utan att något ägg lossnar, men det är mer ovanligt än vanligt.

jo jag vet.

men jag har ingen ÄL jag heller, därför jag äter pergo..
    Men enligt blodproverna så hade jag ingen ÄL denna månaden heller, så jävla surt att mensen helt plötsligt uteblir, vill bara den ska sätta igång nu så jag kan påbörja min andra kur 
  • FruZäll
    Mumman skrev 2011-06-26 21:49:57 följande:

Jag skrev det till KhjärtjaJ :)

Du får inga tabletter för att sätta igång mensen också?

aha.. sorry..

Min läkare ska ringa i veckan får prata med honom om de då,  
  • FruZäll

Någon som fått länge cykel när ni ätit pergo?

Är som sagt 7 dagar över tiden nu... blir ju knäpp på detta 

• FruZäll

Ni får sexa varje dag då missar ni inte Äl;)

• FruZäll
    JhjärtaK skrev 2011-06-27 14:52:15 följande:
    Hur lång cykel brukar du ha? Kanske har ÄL kommit senare än vad det "normalt" skulle kommit i din cykel och det är därför mensen är sen? De flesta verkar ju fått ÄL runt dag 20 av pergo, kanske kan vara förklaringen?
    28dagar är Alltid min cykel på. Äh jag lever på som vanligt, ska åka med familjen till stranden imorgon så då får den gärna hålla sig borta;)
    Kommer säkert till helgen då när vi är barnlediga... 
  • FruZäll

gahh fortf ingen mens=( är Bim +9 idag.

Ivf ringde mig igår och hon sa att eftersom jag alltid haft regelbunden mens så kunde de vara så att jag var gravid, bara att testen ej visade det ännu, så skulle vänta tills nästa vecka och se sa hon....
    Jobbigt att ej veta ju=( 

• FruZäll
    ettplustack skrev 2011-06-29 17:55:50 följande:
    Menar att jag alltid börjat på dag 5 blev lite fel där ;)
    jag började på dag 5 med. 5-9 skulle jag äta dom.
  • FruZäll

nu fick jag lite rosa på pappret när ja torka mig=(, hoppas fan att det inte är mensen nu bara...

• FruZäll

Jahopp då är man på sin andra kur med pergtime, 2tabletter/dag,

Någon som har en Clearblue monitor? 

• FruZäll
    MadeleineK1501 skrev 2011-07-04 19:59:35 följande:
    NOPP MEN HAR TESTSTICKOR TILL EN! ;)
    ja jag har en nämnligen men undra en grej men får ta de med syster=)
  • FruZäll
    USB skrev 2011-07-11 09:01:29 följande:

Är idag på cd 19 och ännu har ingen äl påvisats. Läste i instruktionerna till min monitor att om man åt klomifen så kunde den bli missvisande och ev. missa äl. Visst är väl pergo klomifen?
    Hade väldigt ont i magen i helgen men idag känner jag ingenting. Återstår att se vid blodprovet som ska tas nästa måndag om jag haft äl eller inte.

vad är det för monitor du använder?

Jag har Clearblue monitor, super bra=)
    Visar om man har stegringar eller inte, jag har 2 stegringar, haft det sen dag 5 typ... är nu på dag 12 och ingen stegring ännu, efter som ja fick dubbelkur denna gången så HOPPAS jag de blir ÄL och bebis.=) 
  • FruZäll
    USB skrev 2011-07-11 09:55:59 följande:
    Använder också CB:s. Den har visat hög sedan dag 12 men inte max.
    trist.. min är oxå på hög men ej max=( aldrig haft max , med andra ord aldrig ÄL så vore jätte kul om de kunde bli max denna gången=)

Äter du enkel kur denna gången? 
  • FruZäll

Någon som gått upp i vikt av pergo?
    Jag har gått upp nästan 2kg från igår?!
    Är på dag 23 nu och monitorn visar fortf stegring på 2st streck.. knepigt de där, borde ju få mensen snart. 

Svar på tråden Pergotime - börjar i april :)