• KRSn

Ni som vet med er att ni döpte era barn "sent" (efter 3 månader)...

HUR sent döpte ni dem?

...  och varför?

• Svar på tråden Ni som vet med er att ni döpte era barn "sent" (efter 3 månader)...
  • La Lola

Det är väl inte sent?
    De flesta barn jag känner döps när de är runt 6 mån.

Alma o Hedda var 5-6 mån.

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • 82sjo

Mellan dottern va 6 månader, fanns inte tid innan. Så vi hade ett efter sommaren, mitten av augusti
    Sonen är nu 5½ mån och vi har inte döpt honom heller ännu, men tänkt nu under våren. Inte funnits tid till det ännu, varit mycket och sen har inte prästen kunnat de helger vi föreslagit men snart så kanske vi har ett datum:)

• Alexi

Vadå sent, våra dop låg/kommer ligga när barnet är 4-5 månader, helt planerat, har inte velat ha tidigare.

• Zvartaliljan
    Zvartaliljan skrev 2011-03-29 11:07:40 följande:
    6 månader...tycker själv inte det var så sent men fick lite kommentarer från äldre släktingar att det var väldigt sent.
    just det, varför ville du veta med. Jo för han föddes prematurt mitt i värsta virussäsongen o jag ville inte utsätta honom för så mycket folk (kom ca.40 gäster) innan han var lite större...
  • Kazeer

Första barnet var fem månader och andra barnet var sex månader vid dopet. Vi lät döpa barnen, när det passade oss. Första barnet döptes i samband med makens 35-årsdag och andra barnet döptes till midsommar.

Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • Anna o Leia

Oj e det sent? Vi döpte vår dotter när hon var 5 o en halv månad Vi tyckte hon var för liten innan dess.

• 071001

Sent? Det är inte sent.

Siri var 5 mån.
    Jag var  7 mån.
    Min kompis var var 1 år.

Varför? Det passade bäst i tiden då.

• morochmer

Ni som blir chockade av ts frågeställinng. Varför döpte ni era barn?

Svar på tråden Ni som vet med er att ni döpte era barn "sent" (efter 3 månader)...