• Dragonfly

Vi som tar Fragmin/Innohep

Hej!
    Tar också fragmin nu under graviditeten. Anledningen till det är att jag haft en malign sjukdom tidigare och nu pekar forskningen på att man löper större risk för blodpropp om man haft det. Har bf 20 aug och känner mig riktigt less på sprutorna nu men vet att jag inte borde klaga eftersom det, för mig, bara behövs fragmin under den här begränsade perioden.

• Dragonfly
    Topdog skrev 2011-04-28 10:39:17 följande:
    Är det inte konstigt att det ena dagen gör ASONT att ta sprutan och andra dar så känns det inte alls? Jag har fortfarade ont efter sprtan i förrgår, men dagens spruta kändes överhuvudtaget inte.
    Håller med dig, helt knäppt.
  • Dragonfly

I går när jag tog sprutan hoppade lillan till i magen och blev helt tokig. Nu kommer världens mest dumma fråga kanske men snälla säg åt mig att det inte går att träffa bebisen med sprutan även om hon ligger ganska ytligt..?

• Dragonfly

Hej tjejer!
    Vad har ni fått veta inför förlossningen? Pratade med en vän igår som också går på fragmin och hon blir igångsatt på bf (för att inte gå över tiden). Det är ingenting jag hört något om men det kanske är olika beroende på var man bor?

• Dragonfly

Mommy89- Usch då förstår jag att det räcker med två.
    MissMaran- Ok, får jag fråga vilket landsting du tillhör?

Jag är mest orolig för att inte få ta ryggbedövningen men vill absolut inte bli igångsatt heller (har ett snitt innan och riskerna är ju lite högre då).

• Dragonfly
    jag25 skrev 2011-05-06 21:26:46 följande:
    jag har fatt info att jag inte far ta ryggbedovning pga att jag tar innohep,star till och med i bruksamvisningen, vet nan av er varfor?
    Nu vet inte jag om det är skillnad mellan innohep och fragmin men jag antar att principen är densamma. Dvs att det är blodförtunnande vilket gör att det skulle kunna uppstå en blödning i ryggen med förlamning som värsta utgång (alltså när man sätter syggbedövningen). Med fragmin kan man ta ryggbedövning men det ska gå 12 (tror jag att det var?) timmar sen man tagit sprutan.

Så har jag fått förklarat för mig.

Med en vaginal, spontan förlossning är det ju inte säkert att det hinner gå så många timmar innan ryggbedövningen behövs, därför är jag orolig.
Svar på tråden Vi som tar Fragmin/Innohep