• jag25

Vi som tar Fragmin/Innohep

jag är ny till detta, fick sprutorna förra veckan...
    jag själv har inte haft nån blodpropp men min mamma hade 5 st blodproppar när hon va gravid och då anses jag vara högrisk, iallafall här i england ..

Jag har redan en dotter sen innan och under den graviditeten flyttade jag runt så det va ingen som frågade om min familjehistoria så jag tog inga sprutor under hela den graviditeten så det kom lite av en chock nu när jag va tvungen att ta sprutorna, men better safe than sorry...

• jag25

jag har fatt innohep av min bm i England, de sa ingenting om att de kunde ga vidare till brostmjolken,
    i england ar det inte manga alls som ammar om man jamnfor med sverige sa de kasnke inte bryr sig att ge den infon :(

• jag25

jag har fatt info att jag inte far ta ryggbedovning pga att jag tar innohep,star till och med i bruksamvisningen, vet nan av er varfor?

• jag25

alltsa min forsta forlossning anvande jag bara syrgas , och efter nästan 40 timmar så va jag både spräckt o uppklippt, min dotter var blå o tyst när hon kom ut o jag trodde det va nåt fel på henne.
    Jag lovade mig själv att aldrig genommgå det igen, men just nu ser det inte ut som att jag har nåt annat val, i och med att jag inte vill göra kejsarsnitt...
    jag kanske inte ens skulle vilja ha ryggbedövning när det kom till kritan MEN jag vill kunna ha möjligheten, jag får läsa mer om det, det kasnke är 12 timmar o då kanske det funkar

Svar på tråden Vi som tar Fragmin/Innohep