• Amarillo

Vi som tar Fragmin/Innohep

Sällar mig till Er skara, jag tar Innohep IE 3500 , fick biverkan av fragmin förra gången. 

Hur har ni löst Innohep krisen ni som har den, från nu och framåt kommer det bli brist på innohep.

Tar min sprutor i magen, så långt ned det går så att man kan badbyxor om det blir fint väder, låter gör ont o skinkorna känns inte bra, vill kunna ta dem själv. 

• Amarillo

Jag fick en hemsk hemsk hemsk klåda med fragmin..... så apoteket har löst så att alla mina sprutor finns hos dem och jag fick hela dosen på 300 på en gång, men jag hämtar för tre månader i taget =)

• Amarillo
    Görling skrev 2012-06-26 22:55:13 följande:
    Jaa, den tanken hade jag också. Fick inget klart svar på den frågan vad gäller blödningsrisk och moderkaksprov, men fick klart för mig att moderkaksprov över huvud taget innebär en större risk för missfall än fostervattenprov då det är ett riskablare ingrepp.
    Missfalls risken på MKP är inte större än på FVP, ca 1%. MKP är det däremot lättar att "missa" barnets blod och ta mammans istället. Det kan vara svårare att även hitta rätt ställe att sticka på. 

• Amarillo
    TantForm skrev 2012-06-27 14:46:14 följande:
    Men gäller dom siffrorna även när man tar Fragmin?
    Ja det ska jag inte svära på MEN doc sa detta och med hennes minne att jag har innohep. Så det torde inte vara någon skillnad. 
Svar på tråden Vi som tar Fragmin/Innohep