• sweetbird

Vi som tar Fragmin/Innohep

Hej ! Tänkte hoppa in här om de är okey? :) jag tar Fragmin sprutor nu under graviditeten är i vecka 17 nu , 5000 enheter/dag. Börjar tycka det är jobbigt att ta i magen nu för de börjar bli hårt att sticka! Så de gör ont. Och i låren får jag små knölar :-/ den längsta har hållt i sig nu i 5 veckor men den börjar bli mindre nu, har ett Ma med mig i vecka 16 i januari.så jag fick fragminet utskrivet innan jag blev gravid denna gången så jag kunde börja direkt när jag fick ett plus . Jag ska ta sprutorna hela graviditeten , har inte läst hela tråden, är det många här inne som ska ta hela graviditeten?

• sweetbird

Har bara fått riktigt blåmärke typ 3 gr och de är när man kommit mot nått litet kärl. Annars blir de bara en liten röd prick :) sköönt! Sambon får hjälps mig och sätta den i rumpan när jag "vilar" magen , försökte en gång själv men det kom blod :( så jag måste prickat helt rätt i ett kärl

• sweetbird

Blä nu tar det emot överallt när sprutan ska in ;( huden känns hård som sten! Blir byte till skinkan igen , så får mage och lår vila

• sweetbird

Jag är i v 18 men jag får tag på lite hull , men de är det att vävnaden blir hårt? I början gick de jätte lätt att få in nålen . Men nu är de jätte segt! Och då gör de ont :( i skinkan glider nålen in lika lätt som de gjorde i magen förut. Och i låren så har det en tendens att lägga sig som en liten boll , så min Gyn läkare sa att de kan bli så och jag ska försöka sticka nån annanstans så man inte får inflammation

• sweetbird

Ja kan bara ta på vissa ställen på magen typ på sidan av naveln gör svin ont på andra ställen , :(

• sweetbird

Jag ska har samma dosering sen jag började när jag plussade, men dom kollar mitt blod och koagulationen så jag antar dom byter dosering om de behövs

• sweetbird

Jag är i v 21 i morgon, mår bra , förutom denna hemska foglossningen ;( ska börja med akupunktur snart , och så kör jag med TENS

• sweetbird

Tack ! :) de hoppas jag med!

Jag har 25 i varje paket, men jag kan hämta ut packet med mer sprutor i :)

Svar på tråden Vi som tar Fragmin/Innohep