Inlägg från: Hjärtefröjd |Visa alla inlägg
  • Hjärtefröjd

Vi som tar Fragmin/Innohep

Har inte gjort koagulationsprov efter vecka 10, med låter ju vettigt att göra det även senare...

• Hjärtefröjd
    Lillstoran skrev 2013-02-06 10:50:10 följande:
    Fråga till er i denna tråd - tar ni Fragmin hela gravidieten eller när slutar ni?

Upp till vecka 20 uppgav någon i en tråd jag är med i som ville veta.

Jag tar Fragmin under hela graviditeten, men tror inte jag ska fortsätta efter förlossningen som många verkar göra...
  • Hjärtefröjd
    LindaEfraim skrev 2013-01-20 23:33:22 följande:
    Är det skillnad ang koagulationprover om man tar fragmin vs innohep?
    Det kan jag inte tänka mig, borde vara precis samma.
  • Hjärtefröjd
    Lillstoran skrev 2013-02-06 12:03:15 följande:

Hoppsann! Talade med någon annan som också gick hos Anette Sjösten i den tråd jag är med i, hon hade fått till v. 20 sedan behövdes det inte mer, så det varierar tydligen väldigt.
    Ja, jag fick också bara till vecka 20 av henne, men sen ordinerade min läkare i Aten Fragmin/Klexane till BF, så då kör jag på det.
  • Hjärtefröjd
    LindaEfraim skrev 2013-02-06 12:02:09 följande:
    Hur ofta tar ni koagulationsprover?
    Jag har gjort det två gånger, en gång i vecka 8-9 och en i vecka 34.
  • Hjärtefröjd
    Lillstoran skrev 2013-02-06 12:03:15 följande:

Hoppsann! Talade med någon annan som också gick hos Anette Sjösten i den tråd jag är med i, hon hade fått till v. 20 sedan behövdes det inte mer, så det varierar tydligen väldigt.
    Konstigt att hon resonerar så egentligen, blodproppar i moderkakan kan man ju få ända fram till BF.
  • Hjärtefröjd

Från vecka 35 tar jag halv dos två gånger om dagen, så att jag förhoppningsvis kan få epidural om jag vill under förlossningen.

• Hjärtefröjd

Min läkare förklarade det som att det ibland bildas små små blodproppar i de första kärlen till embryot, och att det är då man får missfall. Fragmin hindrar att dessa små blodproppar uppstår.

Svar på tråden Vi som tar Fragmin/Innohep