Inlägg från: Lillstoran |Visa alla inlägg
  • Lillstoran

Vi som tar Fragmin/Innohep

Fråga till er i denna tråd - tar ni Fragmin hela gravidieten eller när slutar ni?

Upp till vecka 20 uppgav någon i en tråd jag är med i som ville veta.

• Lillstoran
    Hjärtefröjd skrev 2013-02-06 11:19:14 följande:
    Jag tar Fragmin under hela graviditeten, men tror inte jag ska fortsätta efter förlossningen som många verkar göra...

Hoppsann! Talade med någon annan som också gick hos Anette Sjösten i den tråd jag är med i, hon hade fått till v. 20 sedan behövdes det inte mer, så det varierar tydligen väldigt.
  • Lillstoran
    Hjärtefröjd skrev 2013-02-06 12:21:40 följande:
    Ja, jag fick också bara till vecka 20 av henne, men sen ordinerade min läkare i Aten Fragmin/Klexane till BF, så då kör jag på det.

Fast då måste man ju hitta en annan läkare i Stockholm som kan tänka sig fortsätta skriva ut Fragmin. Vad är skillnaden om man lägger av vid v. 20 - skulle risken öka för att få ett missfall när man kommit så långt in i graviditeten?

Har du fått barn ännu ? Hur går det ? Jag fick en dotter den 15 januari 2013 genom planerat kejsarsnitt på Karolinska Sjukhuset. 
  • Lillstoran

Fragmin är liksom blodförtunnande som jag förstått. Men på vilket sätt minskar det riken för missfall?

• Lillstoran
    Hjärtefröjd skrev 2013-02-10 12:13:50 följande:
    Min läkare förklarade det som att det ibland bildas små små blodproppar i de första kärlen till embryot, och att det är då man får missfall. Fragmin hindrar att dessa små blodproppar uppstår.

Ok, är med på detta. Men när man kommit ända till vecka 20, 30, 35 etc. gäller samma sak då då en del tydligen ska fortsätta ända till BF.
Svar på tråden Vi som tar Fragmin/Innohep