MissMaran skrev 2013-03-29 18:09:29 följande:
Sunseed: Är det ditt första barn? Har din graviditet varit bra annars? Jag är gravid (fjärde barnet) i v36 (35+3) nu och har 5000 morgon och kväll. Förra graviditeten fick jag börja med 5000 en gång om dagen men fick en propp i benet (djup ventrombos) och fick öka dosen tidigt till 12500x2 för att sedan gå ner till 7500x2 för att sen gå ner till 5000x2 tills allt var klart och jag gick över till waran i sex månader. Orsaken till fragmin förra graviditeten också var en lungemboli ett år innan (var inte gravid då)
Ja, det är mitt första barn (äntligen). Vi har kämpat i flera år (träffades sent i livet) och till slut blev det IVF. På femte insättningen lyckades vi.

Förutom allmänna krämpor i ryggen och karpaltunnelsyndrom så tycker jag att graviditeten har varit helt okej. Det börjar vända nu efter propparna också (efter 5 veckor) så jag har fått energin tillbaka (även om kroppen säger stopp). Även om det har varit oerhört tufft periodvis så kan jag inte annat än säga att jag har mått väldigt bra psykiskt åtminstone sedan vecka 20. De första veckorna under hösten tyckte jag var väldigt jobbiga, men jag tror att mycket känslor efter IVF-åren kom ikapp. När det sedan lade sig och man fick se en levande bebis på RUL kring vecka 20 så vände allt och man blev "normal" igen.
Gick du över på Waran direkt efter BF och hur tycker du att det har fungerat?
Ps. Grattis till din graviditet!