Vi som tar Fragmin/Innohep
Hej hoppar in här med.
V.22 idag - BF beräknad till 18 feb :) - längtar.
Det här är tredje barnet för mig, fick blodpropp i samband med min första grav i v. 30 för hmmm nu 18 år sen :) ..... fick då ta heparin sprutor 2ggr /dag fram till förlossningen och sen Waran tabl i ett år.
Med waran tabletterna kom även bekymmer med amningen och det slutade med ersättning och ett kolik barn.
Min andra grav - inga sprutor och inga tabletter, behövdes inte då utredningen visade att jag inte låg inom riskzonen...
Och nu - helt plötsligt nya rön och råd - Innohep från v.20 och 6 veckor efter förlossningen.
Är inte riktigt med på det här och känner att jag inte vill ta dem. Jag är inte i riskzonen, och idag känns det som att vården bara vill att vi ska ta de i fall att något händer (menar oss som inte är i riskzonen och som inte har upprepade problem med proppar, självklart) - detta är inte ok. Kanske fel forum att ta upp detta på....
Har läst en massa om Innohep och man kan inte ta epidural vid förlossningen, vilken vad min tanke den här gången, (ju det går men man måste sluta 24h med medicinen innan - vet man med säkerhet när bf händer?). Man har inga studier gjorda som kan visa om Innohep kan användas i samband med amningen, och det är väl det som skrämmer mig mest, kolikbarn är det sista jag vill få igen.
Jag önskar att jag kunde träffa en speciallist som kan svara på mina frågor och som inte är "köpt" utav läkemedelsföretaget för att försvara medicinen........ för som det är idag så har jag bara fått recept och ett svar att det är nya råd och rön, inga läkare som har pratat med mig om det......
Ursäkta gnället, är bara orolig.