Nea12 skrev 2014-11-20 21:56:12 följande:
Då har man tagit första fragmin sprutan..
Förstår inte hur man ska kunna vänja sig vid detta igen:/
Gör ju ont när man sticker o svider som f*n när man sprutar in det:(
Är i vecka 15 och har förhoppningsvis bara 174 sprutar kvar o ta haha
Nått tips för o slippa att de svider så mkt?
Det verkar vara väldigt individuellt det där, jag har inte jätteont av dem medan min granne som bor vägg i vägg har jätteont av sin spruta. Haha, vi bor i fragmin och gravidhuset för tillfället :)
Mina tips är:
Stryk på magen innan och känn efter, man har ofta punkter som känns mindre kittliga, de punkterna brukar vara bättre att sticka på.
Träffar man precis på en känselnerv så byt ställe, gör det svinont innan nålen ens kommit in så har du antagligen det.
Som marisposa skrev så måste vätskan sprutas ut jättelångsamt.
Jag tycker alltid att min kvällsspruta känns mer än morgonsprutan (har inga vetenskapliga belägg) så om du tar en om dagen hade jag testat ta den på morgonen.
Sen kan jag glädja dig med att att alla gör inte lika ont, det går upp och ner, man kan sticka flera dar i rad utan att det känns, sen kommer en jäkel som gör svinont.
Min granne bedövar med is innan, tycker det hjälper jättebra, jag har aldrig provat.
Jag sprutar alltid ut det mesta av luftbubblan i sprutan innan jag startar. Men jag har förstått att alla gör olika där, jag tycker det svider mindre då.
Lycka till! Låt nedräkningen börja :)