• Camo

Vi som tar Fragmin/Innohep

Hej!

Är ny i den här tråden! Fick en propp (7cm djup ventrombos) i vaden förra graviditeten. Jag fick ta de förhatliga sprutorna 2ggr/dag i 6 månader och fick info om att ifall jag blir gravid igen måste jag börja med dem igen...

Nu är jag gravid igen och undra från vilken vecka ni andra har fått börja med Fragminsprutor igen när ni upptäckt att ni är gravida?

• Camo

Tusen tack för era svar!! Är troligtvis bara i v.7 nu och ska göra vul om drygt 1vecka.

Har haft känningar i vaden de sista veckorna så nu sitter jag på akuten för att göra UL i vaden.

Jag hade tänkt vänta med att kolla upp vaden men pratade med min läkare från förra graviditeten i fredags och jag var tydligen tvungen att kolla upp omgående.

Det är bara 7 månader sedan jag fick barn sist och sprutorna slutade jag med i juni..

• Camo

Lihihi-

Jag har iofs bara anv Fragmin men hade samma problem. I mitt fall berodde det på att jag hade ödem (svullnad/vätskeansamling) i både benen och magen vilket gjorde att det var svårt att ta sprutorna.

Jag fick till slut bedövningskräm och tog istället sprutorna på sidan av magen och då gick det bättre.

Svar på tråden Vi som tar Fragmin/Innohep