Vi som tar Fragmin/Innohep
För mig var det så. Sedan borde de kolla upp att doseringen är rätt...
Grattis till graviditeten också!!!
För mig var det så. Sedan borde de kolla upp att doseringen är rätt...
Grattis till graviditeten också!!!
Men du börjar när du plusat?
Jazmine: hur gick det? Håller tummarna!
Sweetbird! Lyllos! 113 dagar kvar o vet inte när jag får sluta......,,
Härligt Sweetbird!
Själv var jag på spec mvc i veckan o Japp, 6 v efter förlossning blir det sprutor...
Någon här som haft sprutor o fött redan?
Hur gick förlossningen? Läkaren sa bara att "vi har en plan för dig som vi följer när du kommer in på förlossningen". Gaah! För ett kontrollfreak som jag .
Men om jag förstod det hela rätt så var det "bara" edipural som jag inte fick ha tagit på tolv timmar innan. Vet ni något mer som inte är ok?
Blödde ni extra mycket?
Drömde mardrömmar inatt pga detta. Jag vill liksom veta mera men de säger bara att det får jag vet då...
Jg var till spec mvc i det syftet förra veckan. Men fick bara till svar att de har en plan för mig när jag kommer in. Så kontrollfreaket jag får snällt vänta tills det är dags med all info o vad de gör....
Grattis!! Vad kul! Ring Apotekets Kundservice så kollar de åt dig på vilket/vilka Apotek det finns. Lite lättare så
Hej Linda!
Nej ingen igångsättning för mig o ute sluta innan. När värkarna kommer ska jag tinga förlossningen då de har en plan att följa för patienter med Fragmin (som jag tar) gissar att det är samma för Innohep.
Om man tagit full dos måste man vänta 12 Tim innan epiduralen, halv dos vänta sex timmar. Annars verkar de flesta haft "normala" förlossningar med "normal" blodförlust. Iaf Fragmin säg underlätta förlossningarna då de är värkstimulerande om jag förstått det hela rätt...
Jag oroar mig för samma saker .
Ursäkta felstavningarna ute ska vara inte. Och tinga ska vara ringa
Jag åt. Men slutat nu i v.28. Om spec läkaren vetat det tidigare hade jag nog fått slutat då. Han ville bara att man åt det i början. Sedan var effekten borta sa han....
Härligt! Grattis!
Inte gjort något koagulationsprov sedan v.7. :-O
Låter ju rimligt att dubbelkolla läge nu inför förlossning...gaah!
Ni andra har ni??
Charlie: skönt att få börja då snart. Det kommer gå bra, man fixar det liksom... Men jag kommer inte sakna det
Stort grattis Majsanna! skönt att allt slutade bra även om vattnet gick tidigt.
Avis på dig som snart är klar med sprutorna!
Grattis Sweetbird! Måste kännas härligt att vara klar o i mål.
Jag tar Fragmin från plus till 6 v efter BF. Koagulations prov i v7 endast...
BF om tre dagar... O tar sprutan varje kväll o hoppas på att det inte ska starta. Vad fick ni för direktiv? Halva? Inget?
Jag är bara tillsagd att ringa fl när jag fått värkar...hmm...
Amme1: ingen läkare har sagt något om det alls....
Hjärtefröjd: tack för svar! Ja så tycker jag med det borde vara...
Fick värkar inatt, endast en timme efter full spruta. Snacka om stressande...
Ska ringa fl ikväll innan sprutan om jag har känningar vidare...
För 6v sedan kom vår lilla prins!
Sista sprutan tagen! MEN slutade ni andra abrupt? Borde man inte fasa ut Fragminet?
Glad påsk!