Tips för att få 6 månaders sluta äta på natten?
Hej hej!
Vi hade samma problem, (om man nu vill kalla det problem, vilket jag gör)
Jag höll på att bli tokig!! Gråhårig!!! Fick inte sova alls! Min dotter åt ungefär samma tider som du pratar om!
Hur äter den lilla på dagarna? Jag fick en känsla av min lilla att hon åt igen sig på natten, det hon inte åt på dan! När jag pratade med min sköterska på BVC så sa hon åt mig att det bara är att bestämma mig... ta ett krig helt enkelt och inte ge mat alls på natten! Jag var inställd på att göra det! Sen pratade jag med min mamma om det här, och hon hade även min dotter över en natt och dag... När jag hämtade henne sen så sa hon att min dotter inte alls är intresserad av flaskan utan hon vill ha mat... MAT!!! Oki tänkte jag då kör jag på det... Pröver hellre det först än "kriget"!
Jorå... Det tog en vecka lr två, men hon åt inte alls lika mycket på natten! Idag, äter hon 0-1 gång på natten! Då får hon välling som sista mål! Hon är snart 10 mån, men har ätit bara mat sen hon var ungefär 5-6 månader, för hon var inte intresserad av nåt annat!
Inte säkert att min lösning är din... Men jag har förhoppningsvis gett dej en idé!! Det är fan inte roligt när man inte får sova!! Allt blir lidande!!
Önskar ett stort Lycka till! =) Får gärna skriva och berätta hur du gjort och hur det gått! =)