Tips för att få 6 månaders sluta äta på natten?
Så här tycke jag... :)
Att äta på natten är inte ok. Spädbarn behöver näring på nätterna, men efter några månader är det bara pga vana som de fortfarande vill äta. Små barn sover oroligt, så det är inget konstigt med det egentligen.
Det man behöver göra, och gärna så tidigt som möjligt för att underlätta både för barnet och för sig själv, det är att bestämma sig för hur man vill ha det och sen införa det med hjälpa av FASTA rutiner som man inte bryter.
Jag skulle rekommendera er att sluta tvärt med nattmålen istället för att dra ner det till en gång per natt. Ett litet barn kan inte förstå varför han får mat ena gången men inte andra, det måste vara tydliga regler. Ge bara vatten, han vaknar mest troligt inte för att han är hungrig utan för att han söker närhet.
Undvik in i det sista att gå ut ur sovrummet. Gungtassar till spjälsängen funkade väldigt bra för alla mina tre, och för att inte tala om napp, men det är det ju inte alla som vill ha... :) Försök bara få honom att somna om, efter några dagar blir det lättare och innan du vet ordet av så är ni inne i en helt annan rutin! :) Lycka till!