ÄrR det verkligen så ovanligt?
Såg "En unge i minuten" igår och barnmorskan säger om Rut som föder utan smärtlindring att det är väldigt ovanligt att kvinnor gör det. ÄR det verkligen SÅ ovanligt som hon fick det att låta? Hur föddes dina barn?
Såg "En unge i minuten" igår och barnmorskan säger om Rut som föder utan smärtlindring att det är väldigt ovanligt att kvinnor gör det. ÄR det verkligen SÅ ovanligt som hon fick det att låta? Hur föddes dina barn?
Jag födde på södra bb i Sthlm och min BM sa aldrig ett ord om smärtlindring! Hon stöttade mig och var helt fantastisk. 2,5 h efter inskrivning var han född!
Jag födde med smärtlindring (EDA) båda gångerna och det kommer jag även göra vid framtida förlossningar.
Jag är SÅ oerhört impad av alla som går igenom en förlossning utan någon som helst smärtlindring!
Jag fick kvaddlar i ryggslutet strax efter att jag kom in till förlossningen det kändes som att ryggen skulle gå av innan och sen stack de till mig lustgasen som jag puffade lite på fram tills det var dags att krysta.
I efterhand kan jag känna att det nog hade räckt med kvaddlarna, blir det en nästa gång så hoppas jag på att det går lika smidigt som första och att jag klarar mig på kvaddlar eller ingenting alls.
Första så hade jag EDA och lite lustgas som jag mådde illa av.
Andra födde jag helt utan, hann helt enkelt inte med.
Trean så hade jag mest lustgas
Jag hade lite lustgas mot slutet precis innan det var dags att krysta, det var det ända som hanns med och jag hade inte velat ha något annat heller.