• hönamor

ÄrR det verkligen så ovanligt?

Såg "En unge i minuten" igår och barnmorskan säger om Rut som föder utan smärtlindring att det är väldigt ovanligt att kvinnor gör det. ÄR det verkligen SÅ ovanligt som hon fick det att låta? Hur föddes dina barn?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden ÄrR det verkligen så ovanligt?
  • SaramedM

ja det tror jag, många som inte använder annan smärtlindring använder lustgas tex

• förvirrande

första - "all inclusive" dvs lustgas, bäckenbottenbedövning, epidural
    andra - lustgas
    tredje och fjärde - utan medicinsk smätlindring (födde fyran i badkar - bästa smärtlindringen)

På sjukhuset här finns inte ens lustgas som smärtlindring. Så här föder de flesta helt utan medicinsk smärtlindring

• EmmaÄrMamma

Jag störde mig på att hon sa "det är en duktig mamma" om denna mamma...

Jag hade både epidural och lustgas vette katten hur jag fixat det utan.

• Buspojkarna

Jag födde första med eda och andra helt utan någon smärtlindring, men jag hade tagit en eda om det hunnits med. Hann inte med något mer än lustgas och det ville jag inte ha.

• Alexi
    EmmaÄrMamma skrev 2011-03-29 20:32:58 följande:
    Jag störde mig på att hon sa "det är en duktig mamma" om denna mamma...

Jag hade både epidural och lustgas vette katten hur jag fixat det utan.
    fast jag tror hon menade att hon var duktig på profylaxandningen, det är ju duktigt att kunna behärska den tekniken så väl att man inte behöver något annat. Det var nog ingen värdering i duktighet i övrigt.
  • HejaFreja

Lustgas (som ej fungerade, så det var inte långvarigt) samt EDA.

• Shininganne

Vid min förstaförlossning tog jag sterila kvaddlar i ryggen men hade jag vetat hur lite det var kvar av förlossningen, ca 40 min, hade jag inte gjort det-
    De 2 andra har jag fött utan någon smärtlindring.
    Får se hur det blir när det är dags nästa gång. Bestämmer mig aldrig innan utan får se hur jag tycker att det är när det väl är dags.

Izabelle 020627 Ebba 080522 Klara 100208 BF 110422
  • Loriyana

Jag fick inte ens en jävla vetekudde. Och det var INGEN som erbjöd mig lustgas! Jävla idioter. Det har gått 4 år och jag har fortfarande inte kommit över det. Jag visste inte heller hur man andades ordentligt eftersom det inte fanns plats för mig på den jävla profylaxkursen.

Ni får ursäkta, normalt svär jag ALDRIG, men när jag tänker tillbaka på min jävla förlossning utan någon smärtlindring överhuvudtaget så blir jag jävligt förbannad och kan inte låta bli.

• Miss Cee

MED smärtlindring:
    Tens (som inte funkade) och
    Lustgas

Ropade på eda också, men då var jag fullt öppen så det var för sent ;)

Svar på tråden ÄrR det verkligen så ovanligt?