Inlägg från: Hanna1987 |Visa alla inlägg
  • Hanna1987

4-månaders ammar mindre? Varför?

Prova utan amningsnappen?
    Eller så är hon mätt och har lärt sig suga mer effektivt :) En annan teori kan vara att HON är redo att sluta amma? 

Tove 4/7-10 ♥
  • Hanna1987
    Youngmother skrev 2011-04-01 11:18:13 följande:
    Jag testar utan amningsnappen då och då och ibland suger hon på utan den, men efter några sekunder blir hon arg och ger upp, hon klarar inte få något bra tag. Men det vore ju det bästa om man slapp den j*vla nappen

Ja, jag vet inte jag... ger en flaska ersättning varje kväll, har gjort det ett tag och den sveper hon.

Mmm, har också fått en känsla av att HON är redo att sluta amma ja. Så det är så, att dom kan känna av det själva???
    Jag hade också nappen ett tag, började få sår och de gjorde nåt så inte i H ont när hon ammade! Visste inte vart jag skulle bli av. Känndes som om någon knivhögg mig!
    Gick lite bättre med nappen.

Okej, antingen är hon bara inne i en period där hon inte vill ha mer mat eller så vill hon bara ha flaskan?
    jag är ingen expert, men prova du och erbjud bröstet så mycket du själv vill och orkar. Vill hon inte ha så kan du ju prova med flaskan eller avvakta liten stund och sen erbjuda bröstet igen :) 
    Tove 4/7-10 ♥
Svar på tråden 4-månaders ammar mindre? Varför?