4-månaders ammar mindre? Varför?
Jag hade tänkt helamma t 6 månader, men strax efter 4 började lillkillen sträcka sig efter vår mat när vi åt i fick smaka mer o mer som han ville, dock inga egna smakportioner. Han blev alltmer frustrerad vid amning, skrek o bökade, från att ha varit ett väldigt lättammat barn. På 5-månaderskollen hade han gått ner istället för upp o BVC tyckte att vi skulle prova att ge mer mat, deras förslag var gröt t frukost o kvällsmat. Lillkillen blev helglad o på tio dagar bytte han/vi ut alla mål t "riktig" mat. Fortsatte dock att amma kvällar, nätter o morgnar i olika utsträckning tills nu när han är strax över året o bara biter mig o skrattar om jag trugar m bröstet.
Vet inte om det här hjälper dig, men lyssna på din bebis o ge henne det hon blir gladast av är mitt tips. Finns det amningsstunder som funkar bättre än andra så håll fast vid dem o försök kanske ge samma förutsättningar vid andra tillfällen. Barn är olika o jag tycker numer att mat ska introduceras när barnet blir nyfiket istället för vid en viss ålder. För vissa är det vid 4 mån, för andra kanske inte förrän vid 8 el 9.