Inlägg från: hhönan |Visa alla inlägg
  • hhönan

Svårt att få lgh i Jönköping?

QueenK skrev 2011-03-31 17:41:14 följande:
    Jag kan tipsa om Huskvarna! Jag och min sambo bodde i en stor jättefin tvåa i "källarnivå" (var källarnivå jämfört med vägen jämte men vid ingången så var det markplan, svårt att förklara). Vi betalade 4000kr i månaden inklusive el så det var väldigt bra hyra. Den var också lätt att få. Vi stod inte i någon kö alls när vi sökte den och fick den på direkten.

Det finns många lägenheter runt om i Huskvarna och det tar bara ca 10 min med buss in till centrum Glad.
    Nja från huskvarna till högskolan tar det snarare 20-25 min.
    Råslätt är typ jönköpings slumområde, men det finns nog en del ledigt där.
    Att få en lägenhet i stan är nog ganska omöjligt, vet inte hur det är med studentlägenheter dock.
  • hhönan
    RockPaperScissorLizardSpock skrev 2011-04-01 09:16:40 följande:
    Vad innebär jönköpings slumområde då? För när jag tänker slum tänker jag som i göteborg, alltså bergsjön o angered typ...
    clembke skrev 2011-04-01 08:14:57 följande:
    Vaggeryd tar mer än 35 min. Med bil tar det knappt 30 min från v-ryd till jkpg.Tar runt 50 min med buss. Dessutom är just bussförbindelse rätt så dåliga tycker jag mellan v-ryd o jkpg. Tåg går oftare o då tar det ca 40-50 min. (bor i skillingaryd)
    Går in o kolla på jlt.se så kan du söka på de tåg o buss från olika orter till Jkpg. På vänstersidan finns det så man kan söka resor.

Sök från t.ex. Bankeryd, Habo, Huskvarna, Tenhult, Norrahammar, Barnarp, Vaggeryd, Skillingaryd o vad det nu finns mer.
    Smart idé! Det ska jag definitivt göra. Det är ju det som gör mkt. Typ en timmes avstånd till skolan är ju inte för roligt när man börjar vid 8...
    Ja alltså 90% av majoriteten är utlänningar på råslätt. Det är lite liv där ibland, lite bränder i lägenheter och så. Vet inte hur det är i bergsjön men jag antar att det är lite lugnare på råslätt.
Svar på tråden Svårt att få lgh i Jönköping?