Inlägg från: QueenK |Visa alla inlägg
  • QueenK

Svårt att få lgh i Jönköping?

Jag kan tipsa om Huskvarna! Jag och min sambo bodde i en stor jättefin tvåa i "källarnivå" (var källarnivå jämfört med vägen jämte men vid ingången så var det markplan, svårt att förklara). Vi betalade 4000kr i månaden inklusive el så det var väldigt bra hyra. Den var också lätt att få. Vi stod inte i någon kö alls när vi sökte den och fick den på direkten.

Det finns många lägenheter runt om i Huskvarna och det tar bara ca 10 min med buss in till centrum Glad.

Knowledge comes from others, wisdom from within
  • QueenK
    hhönan skrev 2011-03-31 21:34:29 följande:
    Nja från huskvarna till högskolan tar det snarare 20-25 min.
    Råslätt är typ jönköpings slumområde, men det finns nog en del ledigt där.
    Att få en lägenhet i stan är nog ganska omöjligt, vet inte hur det är med studentlägenheter dock.
     Jo det kanske du har rätt i. Särskilt om det är mycket folk på bussen.

Vi bodde faktiskt i en studentlägehet mitt inne i centrum (på Östrastorgatan, mellan Hovrättstorget och Kristinekyrkan) och den var inte heller svår att få. Dock var det ett rum man hade med ytterdörr, så delade man toalett med grannen och köket som var "dubbelt" delades mellan alla som bodde där (ca 8 lägenheter kanske). Det var dock inte så många som använde det så det gick faktiskt väldigt bra.

Detta var inte mer än några få år sedan. Jag vet inte om vi har haft tur eller om vi bara ansträngt oss ordentligt när vi letat lägenhet.
  • QueenK
    hhönan skrev 2011-04-01 20:23:53 följande:
    Ja alltså 90% av majoriteten är utlänningar på råslätt. Det är lite liv där ibland, lite bränder i lägenheter och så. Vet inte hur det är i bergsjön men jag antar att det är lite lugnare på råslätt.
    Det är mycket lugnare på Råslätt än vad folk påstår. Ganska mysigt där faktiskt med fina lägenheter.
    Har en vän där (svensk om ni behöver veta det) som bor där med sin man och deras barn. Jag har varit hos dem många gånger och även sovit där på en helg. Det var hur lugnt som helst och det tycker även de och dem har bott där i ett par år nu.

Jag har varit där tidigare tidigare också, när jag var yngre och då var det kanske lite mer livat men fortfarande inte så livat som folk påstår.
  • QueenK
    tinaa86 skrev 2011-05-17 16:05:20 följande:
    Vilken hyresvärd var det?
    DB Bostäder.
Svar på tråden Svårt att få lgh i Jönköping?