• Forumvärd

    Ta ett foto av ditt barns teckning- vinn en hemlig låda!

    Vi har väl alla buntar av fina, roliga, galna och kreativa teckningar som våra småtroll har knåpat ihop åt oss Solig
    Nu har du chansen att visa upp ditt barns teckningar och samtidigt möjlighet att vinna vår hemliga låda som innehåller vinster till ett värde av ungefär 600 kronor.
    En riktig skattkista med andra ord!

    Så här gör du:

    Ta ett foto av en teckning som ditt barn har gjort.
    Ladda upp fotot i tråden och skriv en kort motivering till varför du valde just den här teckningen.
    Du får tävla med hur många teckningar du vill men glöm inte motiveringen.

    Tävlingen pågår t.om torsdagen 7/4 och vinnaren presenteras 8/4.
    Vinnare utses av en jury från familjeliv.se och eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.

    Lycka till!! Solig



    Grupp under uppbyggnad Vi som gillar Hemliga Lådan www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/vi-som-gillar-hemliga-ladan-231
  • Svar på tråden Ta ett foto av ditt barns teckning- vinn en hemlig låda!
  • jennnyberg

    Den första teckningen min son gjorde på förskolan med "socker färg"  Mamman e stolt!!


  • jennnyberg
    jennnyberg skrev 2011-03-31 15:13:46 följande:
    Den första teckningen min son gjorde på förskolan med "socker färg"  Mamman e stolt!!


    Motiveringen ja...ha ha..den jag inte skulle glömma.
    Jo....för att i vanliga fall så har han inte alls tålamod att rita.... leker med kritorna...kastar bort dom....äter dom.....
    Denna gång förvånades jag =) Stolt mamma =)
  • crazy mom


    Under sonens uppväxt kom det mest hem färgkludder som varken han eller omgivningen förstod. Men så en dag när han ganska nyss fyllt 6år uppenbarade sig den här skapelsen. Motivet föreställer mig och superstarka plastfarsan. Jag blev så glad så jag grät en skvätt. Detta var starten på vår egna lilla Picassos framfart. Idag -drygt ett halvår senare kan han göra detaljerade pansarvagnar och krypskyttar... dom tar vi en annan gång ;)

    Motivering kring varför min sons ska vinna är helt enkelt att man ska vara tålmodig och ge våra små gulliganer möjlighet att uttrycka sig med färg och form. Det som händer på pappret är bara en liten del av alla de härliga intryck och avtryck som rör sig i deras huvuden =)
  • Neblina

    Här är en teckning jag tycker är ganska komiskt. Eftersom min son för ett år sedan lärde sig att mamma inte bajsar ut pengar, så hitta han en gammal blankett från socialen. Där man kunde ansöka om socialbidrag.
    Han undrade vad den gula lappen var för något och jag förklarade.
    Så eftersom han var riktigt inne på bilar som soppar gator och trotoarer bestämmde han sig för att göra en ansökan.



    Här har han fint kryssat i att han är behov av tolk, och vid senare eftertanke så var han det inte visst.
    Han har även utförligt skrivit att det inte skett några förändringar i hans ekonomi.
    Även vid sysselsättning har han klickat i att han är arbetslös, sjukskriven, är föräldrarledig etc, socialen måste ju ta ställning till hans situation tycker jag!
    Hans redovisning kort och gott för kontakt med arbetsförmedlingen är tvättarbil.


    På andra sidan har han istället för att redovisa sina befintliga inkomster ( dvs mammas plöska ) ritat vad han behöver ekonomisk hjäpl till, vilket var olika sorters tvättarbilar samt en hackar bil som jagar skiten ur de andra fordonen.
    Dock glömde ju lilleman som då var i 3 års åldern att ange banknummer och clearingsnummer, så hans ansökan kunde tyvärr aldrig behandlas.

    Ja vad ska man säga, motiveringen är väl att när mamma inte skiter pengar på löpande band vänder man sig till socialen och är väldigt noga med vad man vill ha
Svar på tråden Ta ett foto av ditt barns teckning- vinn en hemlig låda!