• Lully Hill

Oförklarlig barnlöshet kan vara ett immunproblem.

Jag vill bara önska alla i denna grupp stort lycka till och delge vad jag nyligen fått lära!Jag önskar jag hade vetat detta när jag var yngre! 

Jag har ändå kämpat länge, blev gravid första gången när jag slutade med ppiller för 10 år sedan. Pang-bom!  Oj så lätt det gick! Men så fick jag missfall i v 12.
    Efter det har jag under 10 års tid aldrig testat positivt!  5 IVFer och massor av FET av toppen ägg i frysen samt två eggdonation. Detta har varit "oförklarligt" för svenska doktorer men jag har känt att något är fel i min kropp. Nej, det är bara äggen även om de ser fina ut. Kämpa på sade doktorerna.

Har nyligen lärt mig om immunologiska problem. Något som man jobbar mycket med i USA. Jag är ett klassiskt fall, tillsammans med de som fått barn en gång men sedan så går det inte, eller de har ägg som inte fäster eller massa missfall och inte ens blivit gravida med eggdontion.
     Kroppens immunförsvar känner igen en annan människas celler normalt taggar immunförsvaret ned och accepterar embryot. Men om immunförsvaret är för aggresivt och inte taggar ned så dödar det varje embryo. Detta är mycket färsk forskning (ca 7år) och är ännu inte accepterat i Sverige. Tecken på aggresivt immunförsvar är IBS, nässelutslag, ledproblem, stela fingrar o leder på morgonen och liknande symptom som underfunktion av sköldkörteln. Det finns fler.

Jag åkte till Grekland och fick mina immunologiska problem konstaterade. Har man dessa problem så kan man behandlas med immunreglerande medel och därigenom "stödja" graviditeten. I USA är lyckande granden ca 80% av de som testas och behandlas. Kvinnor med upprepade misslyckade IVFer. 

Googla om Dr Beer kliniken i USA, de har en bra hemsida.. Finns kliniker i USA, England och Grekland.  Jag önskar jag visste detta när jag var yngre och fortfarande hade goda chanser! Därför vill jag berätta för alla om det kan ge någon enda lite nya möjligheter!

Nu vill jag ju prova IVF och eggdontion med samtidig immunterapi och kämpar alltså för det, även om timmen är sen för mig!

Hör av er ni som vill veta mer!

Kram och lycka till ni alla hjältinnor där ute!
    Ger man upp så blir det definitivt inga barn gjorda

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-12 09:34
    Uppdatering 12 juni 2012.
    Så här gick det sen...

Vi gjorde IVF med egna ägg på Chopenhagen Fertility Center i oktober 2011. Samtidigt fick jag immunbehandling av Dr i Athen, Intralipiddropp och kortison. 3 ägg fick jag ut och 2 blev fina. Den 4 november var TD och JAG PLUSSADE!! På första försöket med immunbehandling!! Jag får immunbehandling hela graviditeten.
    Jag är nu gravid i v 36 och väntar en liten pojke i början av juli.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-02 20:48
    Den 2 Juli 2012 föddes vår efterlängtade underbara älskade lille son!

• Svar på tråden Oförklarlig barnlöshet kan vara ett immunproblem.
  • Zinfandel

Alex: nej, alla behandlas inte där men hon gör helt rätt i att ha nolltolerans mot sånt som kan inverka och de flesta som söker sig dit har försökt länge och då ör det bättre att behandla än att inte behandla!

• Vilaa
    Zinfandel skrev 2012-08-29 22:17:43 följande:
    Alex: nej, alla behandlas inte där men hon gör helt rätt i att ha nolltolerans mot sånt som kan inverka och de flesta som söker sig dit har försökt länge och då ör det bättre att behandla än att inte behandla!

Hur kollar hon? Min gyn tog nått prov och kollade på i mikroskop men jag känner att jag mycket väl kan ha något sånt där skit. Fick ju dessutom en infektion i livmodern efter att jag fött barn
  • AlexandraViberg
    Zinfandel skrev 2012-08-29 22:17:43 följande:
    Ja så klart det är, men är kanske inte bra att behandla sånt som inte behövs behandlas, men i mitt fall så behövs det ju, såklart! Får se vad hon tar för det i så fall och när det finns tider, bor ju i Härnösand, så det är ju ändå relativt nära och kan kännas värt om inte Fryklund lyckas, ändå är det han både kvinnokliniken och vårdcentralerna rekommenderar. Men det kanske är pga hans samarbete med IVF i Umeå och Falun? :)

Ska bli spännande och se vad min läkare säger imorgon! De skulle ju ta prover, så antar att han inte bara luktar denna gång :P
    Vilaa skrev 2012-08-29 22:20:54 följande:

Hur kollar hon? Min gyn tog nått prov och kollade på i mikroskop men jag känner att jag mycket väl kan ha något sånt där skit. Fick ju dessutom en infektion i livmodern efter att jag fött barn

Ja jag fick också en infektion efter kejsarsnittet, blev ambulans till kvinnokliniken första dagen hemma (tre dagar efter KS) och där låg jag i en vecka i as hög feber och massa dropp. Trodde jag skulle dö. Är rädd att det har påverkat..
    Dotter-07. Bakat sen juni-11, X jan-12. Still going on!
  • Ninninn

Annars kan ni skicka mens prov till Penny i Aten hon kollar om man har hidden clamydia, ureaplasma och mykoplasma de kostar 2000 kr men helt klart värt pengarna

• Pechi
    Ninninn skrev 2012-08-30 07:57:33 följande:
    Annars kan ni skicka mens prov till Penny i Aten hon kollar om man har hidden clamydia, ureaplasma och mykoplasma de kostar 2000 kr men helt klart värt pengarna

Vad heter hemsidan där man kan hitta Penny? Jag gick hos en akupunktör för ca 1 år sedan inför mina IVF:er och gick där i ca 1 år. Under några behandlingar så använde hon magneter för att se vart jag hade "fel" i kroppen. Jag var väldigt tveksam till hela behandlingen men tänkte att det kan väl inte skada.
    Hon sa då till mig att du har klamydia, nä sa jag då, det har jag testat för och det har jag inte. Magneterna säger att du har klamydia sa hon då.
    Jag gjorde aldrig ngt av den infon men tänker nu att man kanske ska testa hidden chlamydia, skulle det visa sig att jag har det kommer jag aldrig mer vara skeptiskt mot annorlunda behandlingsmetoder Skrattande
  • Ninninn
    Pechi skrev 2012-08-30 10:43:49 följande:

Vad heter hemsidan där man kan hitta Penny? Jag gick hos en akupunktör för ca 1 år sedan inför mina IVF:er och gick där i ca 1 år. Under några behandlingar så använde hon magneter för att se vart jag hade "fel" i kroppen. Jag var väldigt tveksam till hela behandlingen men tänkte att det kan väl inte skada.
    Hon sa då till mig att du har klamydia, nä sa jag då, det har jag testat för och det har jag inte. Magneterna säger att du har klamydia sa hon då.
    Jag gjorde aldrig ngt av den infon men tänker nu att man kanske ska testa hidden chlamydia, skulle det visa sig att jag har det kommer jag aldrig mer vara skeptiskt mot annorlunda behandlingsmetoder Skrattande
    Här e hennes mail adress, skriv bara att du vill ta dessa tre prover då skickar hon info om hur du ska göra, jätte enkel! penyabatzi@hotmail  hemsidan är http://www.serum-ivf.com/diagnosis/consultation.html
  • Cice
    Pechi skrev 2012-08-30 10:43:49 följande:

Hej Pechi,
    Jag har  Penny's telefonnr ifall du önskar.

stor kram{#emotions_dlg.flower} 

• AlexandraViberg
    Ninninn skrev 2012-08-30 07:57:33 följande:
    Läste om det idag på annat håll faktiskt!

Hur som helst så var jag och kollade hos Fryklund idag och det var ju några bakterier kvar, det kände han ju plus att min livmodertapp är röd och irriterad och gör ont vid beröring. Han sa att det är väldigt ovanligt att man har kvar BV efter två sådana dunderkurer som jag fick. Så nu skickade de en odling och ska se om det verkligen är sån bakterie eller om det är någon annan!

Vidare så sa han att inflammationen i livmodertappen nog är kronisk eftersom jag haft detta så många år utan att fatta det. (första behandlingen 2009 men då sa de inte att det var kopplat med lukten, så den trodde jag var normal eftersom jag levt med den länge)

Funkar inte nästa medicinering så ska vi prata om att försöka lösa det operativt, dvs bränna bort lite av livmodertappen som är kroniskt inflammerad och därmed få bort skiten. (barriären av bakterier som är vid ingången av tappen..)

Bara vänta och se vad odlingen säger!
    Dotter-07. Bakat sen juni-11, X jan-12. Still going on!
  • tjorven01

Jag brände bort en inflammation på livmodertappen våren 2011 och det gick hur bra som helst
    Det var läkaren första förslag eftersom han sa att sådana där medicinkurer sällan hjälpte utan bara drog ut på skiten
    Därutöver skulle jag dessutom rekommendera att skicka blod till Penny då jag behandlades för BV av Ludmila och trots det fick ett positivt chlamydiatest hos Penny
    Men det var som sagt bara min uppfattning

Svar på tråden Oförklarlig barnlöshet kan vara ett immunproblem.