• Lully Hill

Oförklarlig barnlöshet kan vara ett immunproblem.

Jag vill bara önska alla i denna grupp stort lycka till och delge vad jag nyligen fått lära!Jag önskar jag hade vetat detta när jag var yngre! 

Jag har ändå kämpat länge, blev gravid första gången när jag slutade med ppiller för 10 år sedan. Pang-bom!  Oj så lätt det gick! Men så fick jag missfall i v 12.
    Efter det har jag under 10 års tid aldrig testat positivt!  5 IVFer och massor av FET av toppen ägg i frysen samt två eggdonation. Detta har varit "oförklarligt" för svenska doktorer men jag har känt att något är fel i min kropp. Nej, det är bara äggen även om de ser fina ut. Kämpa på sade doktorerna.

Har nyligen lärt mig om immunologiska problem. Något som man jobbar mycket med i USA. Jag är ett klassiskt fall, tillsammans med de som fått barn en gång men sedan så går det inte, eller de har ägg som inte fäster eller massa missfall och inte ens blivit gravida med eggdontion.
     Kroppens immunförsvar känner igen en annan människas celler normalt taggar immunförsvaret ned och accepterar embryot. Men om immunförsvaret är för aggresivt och inte taggar ned så dödar det varje embryo. Detta är mycket färsk forskning (ca 7år) och är ännu inte accepterat i Sverige. Tecken på aggresivt immunförsvar är IBS, nässelutslag, ledproblem, stela fingrar o leder på morgonen och liknande symptom som underfunktion av sköldkörteln. Det finns fler.

Jag åkte till Grekland och fick mina immunologiska problem konstaterade. Har man dessa problem så kan man behandlas med immunreglerande medel och därigenom "stödja" graviditeten. I USA är lyckande granden ca 80% av de som testas och behandlas. Kvinnor med upprepade misslyckade IVFer. 

Googla om Dr Beer kliniken i USA, de har en bra hemsida.. Finns kliniker i USA, England och Grekland.  Jag önskar jag visste detta när jag var yngre och fortfarande hade goda chanser! Därför vill jag berätta för alla om det kan ge någon enda lite nya möjligheter!

Nu vill jag ju prova IVF och eggdontion med samtidig immunterapi och kämpar alltså för det, även om timmen är sen för mig!

Hör av er ni som vill veta mer!

Kram och lycka till ni alla hjältinnor där ute!
    Ger man upp så blir det definitivt inga barn gjorda

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-12 09:34
    Uppdatering 12 juni 2012.
    Så här gick det sen...

Vi gjorde IVF med egna ägg på Chopenhagen Fertility Center i oktober 2011. Samtidigt fick jag immunbehandling av Dr i Athen, Intralipiddropp och kortison. 3 ägg fick jag ut och 2 blev fina. Den 4 november var TD och JAG PLUSSADE!! På första försöket med immunbehandling!! Jag får immunbehandling hela graviditeten.
    Jag är nu gravid i v 36 och väntar en liten pojke i början av juli.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-02 20:48
    Den 2 Juli 2012 föddes vår efterlängtade underbara älskade lille son!

• Svar på tråden Oförklarlig barnlöshet kan vara ett immunproblem.
  • AlexandraViberg

Du! hjärtbubblan!

I think you got a point!

Jag fick för första gången någonsin äl sekret efter min första antibiotika kur i juni. (När vi hade försökt 1 år!) Var så jävla fascinerad över detta slem så att jag t.o.m visade maken. Hahaha, jag var så jävla fascinerad, tittade på det as mycket och länge och konstaterade att detta var nog fan IT!

Sen nu efter förra behandlingen så fick jag äl sekret med, för andra gången! I hela fem dagar med start på när jag skulle ha äl två dagar efter spolningen och fem dagar framåt. Jag tror äl försköts iom spolningen. Men det var andra gången!

Nu äter jag ju en sista super kur eftersom att min livmodertapp verkar kroniskt inflammerad. Har en bakterie infektion enligt odlingen.

Har aldrig tänkt på kopplingen, men det stämmer fan!

Du kanske ska göra en odling och kolla om det är några bakterier, har hört att det KAN påverka äggets fästning, så att säga.

Dotter-07. Bakat sen juni-11, X jan-12. Still going on!
  • Mettebus

Efter att ha fått resultatena v Dr G har vi räknat och funderat. Vi är alltså genetiskt för lika varandra och mitt immunförsvar attackerar alla embryon med makens DNA som vore det mutationer på mina egna celler. Mitt immunförsvar är efter alla dessa behandlingar alldeles topp-tunnor-rasande och attackerar obönhörligen allt som tar sig in och skall fästa i livmodern. Dr G säger att det är behandlingsbart, med LIT men.... det skulle krävas två LIT initialt inom loppet av tre veckor (a £850 plus resa och boende för två till London två gånger på tre veckor), följt av nya tester (£1000 plus resa och boende för två i London). Om allt därefter är OK kan vi åka till Riga och hämta våra sista tre embryon (€950 plus resa och boende i Riga för två). Om allt inte är OK blir det ytterligare minst två LIT till (jepp, återigen £850 x2 plus resa och boende i London för två personer två gånger inom tre veckor). Om embryona inte fäster måste vi göra en ny ÄD (SEK 70 000) alternativt en embryoadoption (oklar kostnad), eftersom mitt eget AMH (0.6) är för lågt för en egen IVF. Skulle vi lyckas bli gravida följer sedan LIT i London var 6:e vecka (£850/gång plus resa och boende för två) under hela graviditeten för att min kropp skall förhindras från att utveckla antikroppar.
    Eftersom vi inte täljer pengar med smörkniv har vi övergått till plan C, som numera är uppgraderad till plan A. Surrogatmamma. Antagligen borde man skämmas eller ha ångest däröver, men efter alla dessa år i träsket har den moraliska kompassen slutat peka norr. Alla som har tips om SM får därför väldigt gärna inboxa mig.

• Ninninn

Hoppar in här med och frågar om de är någon som vill ha baby asprin ( trombyl)??? Köpte med mig för mycket från Aten!

• Lully Hill

Hoppar in och vinkar till er!
    Jag följer tråden från min mobil även om jag inte syns så ofta! Det är fullt upp med Erik och sällan tid till att surfa runt!
    Jag har dessutom nu kommit hem från en vecka på Gotland. Min pappa gick bort i vintras, då jag var gravid, och eftersom mamma dog för några år sedan har mitt föräldrahem nu bara stått tomt och orört. Vi ville inte ta tag i det då jag var gravid. Vi ville inte riskera något eftersom det är så känslomässigt omtumlande att gå igenom hela sin barndom med alla minnen och all sorg. Nu är det gjort och det var jobbigt men skönt att det är över!

Lycka till alla!

Kram 

Varje litet steg är ett steg framåt
  • Pumakatten

Hej!

Jag är ny på denna tråd men jag har fölt den ett tag. Är barnlös och gjort flera misslyckade IVf:er. 42 år. Har varit hos Dr Dimitri i Athen i sommras. Tog flera blodprover, fick en infusion, fick också med mig det hem inför kommade IVF. Min plan var att göra en sista  IVF-försök i Grekland  hos Dr. D. Tyvärr verkar det inte gå att få tag på honom nu. Jag hade telefonkontakt med honom i slutet av augusti och planen var att göra Ivf i okt-nov. Men inget svar på något mail jag skickat, idag har jag ringt, inget svar. Någon här på tråden som hört av Dr. Dimitri den senate tiden?

Ha en bra kväll alla! 

• singhatjejen

Pumakatten: hej, jag var hos dr D i september och jag har inte heller fått kontakt på länge. Lägg in ditt inlägg i tråden "Vi som snart är gravida tack vare.." den är mer aktiv än den här. Tror det är fler där som saknar kontakt med dr D faktiskt. välkommen i tråden förresten! Jag är också 42 och vill göra IVF i Aten men jag måste få ned mitt TNFalfavärde först...

• callimero

Hej i tråden, hur går det för er alla?

Läste denna artikel i dagens DN: www.dn.se/nyheter/vetenskap/livmodern-mer-an-...

Mycket intressant och stödjer teorin om att göra sk inplantationsärr som de gör hos Serum i Aten. Jag skulle väldigt gärna vilja testa detta inför nästa försök. Artikeln är inte i sin helhet på nätet. Det skrivs om att många kvinnor blir gravida just efter en skrapning, att man testar att irritera slemhinnan med en kateter likt vid en cellprovtagning i god tid före IVF. Detta ska göra att slemhinnan då reagerar och tömmes på immunologiska ämnen innan IVF.

Första gången jag ser det skrivs på riktigt om immunologi inom svensk forskning. Som de alltid nästan skrattade åt bla på Sophiahemmet.

• CurlyRed

Hej Callimero! Log när jag såg ditt inlägg, för vi bokade hysto hos Peny för 2 dar sen ! 9-10 nov blir det av! Hoppas innerligt att detta hjälper både m infästningen och våra immuno problem. Kram❤!

Svar på tråden Oförklarlig barnlöshet kan vara ett immunproblem.