• Fjällräven

Lön på Coop Forum?

Hej!

Hur mycket får man ut ungefär i månaden, med 3 års erfarenhet, när man jobbar på Coop? Ska börja där om två veckor och funderar lite på vad man kan tänkas få ut med OB och allt.

Hoppas någon där ute kan svara :) 

• Svar på tråden Lön på Coop Forum?
  • Tesso84

Hur gammal är du? Hur många timmar i månaden ska du jobba? Mycket kvällar? Är det både lördag och söndag du jobbar var tredje helg? Mycket spelar in :) har du inte fått reda på din timlön? Jag jobbat på Coop

• amalie79

Frågade du inte det på anställningsintervjun?

Ring och fråga, tycker jag. Det är ingen konstig fråga !

• cey

Men om du vet vad du har i grundlön, och vet ditt ungefärliga schema, då är det ju bara att ta fram miniräknaren och börja räkna. 

Ob är
    50 % efter 18 på vardagar
    70 % efter 20 på vardagar
    100 % efter 12 på lördagar, hela söndagar och röda dagar 

• speedie
    SE10 skrev 2011-04-08 21:27:27 följande:
    Tycker att 17 000 före skatt låter mer skäligt för ett okvalificerat jobb som Coop Forum.
    Såg att detta är en gammal tråd. Men FY skäms på dig som skriver att det skulle vara ett okvalificerat jobb att arbeta i butik!

FYI har jag en en lön på mellan 25-27000 kr Netto i månaden, och då arbetar jag 30 tim/vecka.
    Helt okej för att  ha ett "så pass okvalificerat arbete" 

Tack och hej!! 
  • Guy
    speedie skrev 2013-05-01 01:44:36 följande:
    Såg att detta är en gammal tråd. Men FY skäms på dig som skriver att det skulle vara ett okvalificerat jobb att arbeta i butik!

FYI har jag en en lön på mellan 25-27000 kr Netto i månaden, och då arbetar jag 30 tim/vecka.

Tack och hej!! 
    Var jobbar du?
  • LängtansBlåaBlomma

Tack och hej!! 
    På vilket sätt är det inte okvalificerat?
    25-27 000 för ett kassajobb låter oskäligt ja, det är ibland mer än vad lärare med 4,5 års utbildning tjänar...
  • speedie
    LängtansBlåaBlomma skrev 2013-05-03 21:38:31 följande:
    På vilket sätt är det inte okvalificerat?
    25-27 000 för ett kassajobb låter oskäligt ja, det är ibland mer än vad lärare med 4,5 års utbildning tjänar...
    Bara för att man jobbar i butik behöver man  det inte vara ett okvalificerat. Det finns fler uppgifter i en butik än att bara dra varor genom kassan eller stapla konservburkar! Du verkar glömma bort allt administrativt arbete som föreligger "bakom kulisserna"  Det ser inte kunderna.
    Sen har man ju även Ob tillägg på kvällar och helger vilket t.e.x en lärare som studerat 4,5 år inte har.. Det gör också på sig. 
  • LängtansBlåaBlomma
    speedie skrev 2013-05-03 22:34:32 följande:
    Bara för att man jobbar i butik behöver man  det inte vara ett okvalificerat. Det finns fler uppgifter i en butik än att bara dra varor genom kassan eller stapla konservburkar! Du verkar glömma bort allt administrativt arbete som föreligger "bakom kulisserna"  Det ser inte kunderna.
    Sen har man ju även Ob tillägg på kvällar och helger vilket t.e.x en lärare som studerat 4,5 år inte har.. Det gör också på sig. 
    speedie skrev 2013-05-03 22:34:32 följande:

Vi pratar inte controller,butikschef  eller kundtjänstsansvarig utan butiksmedarbetare/kassör. Men tjänar du så mycket i den yrkesgruppen vi menar så grattis! Du ligger definitivt i den högre percentilen.

Till ts: Om vi bortser från enskilda fall som personen här så tror jag att en timlön på ca 110-125 kr är rimligt.
  • Michael 310

Har jobbat på golvet och kassan på Ica, antar att det är likvärdigt med Coop. Visserligen 8 år sedan men då hade jag 18000 ca i grundlös på en heltid. Nu skulle jag iof inte kunna tänka mig ett mer själsdödande jobb än kassan på matvarubutiker. Så oavsett om lönen vart dubbla vad jag har nu så hade jag tackat nej och sprungit skrikande andra vägen. :)

• hento200

Jobbade i snitt 35h/v under juli månad 2014, 50 OB timmar och en timlön på 114,99

Hade en Bruttolön på 32467 och fick ut nästan 22 tusen. Vilket är otroligt bra för ett förstajobb.

Hälsningar en 18årig kille

• Rolleek82

Tack och hej!! 

Grundlönen är för coop anställda ligger kring 20040:- så ungefär 15240:- skattat och klart.
  • Snutten6

Tack och hej!! 
    Netto i månaden, visa då hur du arbetar !!
Svar på tråden Lön på Coop Forum?