Inlägg från: Houdini |Visa alla inlägg
  • Houdini

Magkatarr

Först så är omeprazol och Losec samma sak, Losecen är orginalet bara och dyrare.
    Sammarin är suveränt mot magont det är fruktsalt finns i mataffären jag tycker det hjälper bättre ände flesta tabletterna som finns på apoteket.

Jag äter Omeprazol var dag men har ändå kramper i magen då tar jag samarin.

Bästa rådet jag kan ge är att prata med apotakspersonalen om magbesvären. De kan medicinerna ofta bättre än läkarna

• Houdini

Okej då tar jag lite diet råd också Flört

Vid magsår och magkatarr bör man generellt undvika syrerika frukter, exempel apelsiner citrus äpplen osv och joser (kommer inte på hur man brukar stava till jos ;) ) kryddstark mat stekt och grillad mat, friterad mat, fet mat.
    Kolsyrad läsk.  Fläskkött kan ofta vara både för fett och hårdsmällt för en irreterad mage bacon rena döden.
    Kål Tomat morot lök är dom grönsaker jag kommer på just nu som inte är bra.

Det brukar faktiskt räcka att man håller en ganska strikt diet någon vecka för att magen ska bli bra men man bör inte kasta sig över allt ovannämda på en gång utan ta det lugnt och ge magen tid att återhämta sig.
    Kokt mat är bra mat. och även lättstekt mat går an.  Filmjölk yugurt och sånt är jättebra för magen snällt.
    Har man väldigt ont och svårt att äta prova barnmat på burk det brukar det flesta magar tåla även om det kan kännas bäst att inte äta alls förstör det magen i långa koppet tro mig det har jag lyckats med.

Sen får man prova sig fram för det jag tål kansk inte någon annan tål att äta och tvärtom.
    Tex jättemånga får lindring av att äta bananer när de har magkatarr jag får skitont av banener även när jag är frisk. så man får prova sig fram

Svar på tråden Magkatarr