Inlägg från: Rockenrola |Visa alla inlägg
  • Rockenrola

hur mkt ska ett barn "normalt" öka i vikt när dom är 2 år?

Snälla nån hur mkt bör ett barn växa när dom är 2 år???

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 11:37
    funderar just mellan 18 månader till 24 månader. min tjej har gått upp 0,3kg på denna tid o smalnat av massa .
    hon va 77,5cm när hon va 18 mån. nu är hon 81cm och är 24 månader.
    är det en normal viktökning?
  • Svar på tråden hur mkt ska ett barn "normalt" öka i vikt när dom är 2 år?
  • Rockenrola

min dotter ligger under sin kurva. va på barnmedicin nyss här idag men läkaren strunta i de. han lyssna inte på nått ja sa. min tjej har haft problem med mage sen hon va cirka 3 veckor gammal. samt att hon alltid är sjuk. öron förkyld utslag feber matt m.m trodde vi skulle få svar idag men åker hem utan svar o bara lessen

• Rockenrola
    cicci85 skrev 2011-04-01 11:43:29 följande:
    Mellan 17 och 24 månader gick min son upp 2 kg... TYcker 0,3 låter väldigt lite!
    ja jag tycker me de. utstickande revben  tydligt ser man höftbenen o de e inte normalt på min vanligtvis knubbiga lilla tjej
  • Rockenrola
    071001 skrev 2011-04-01 11:47:04 följande:
    Har ni kollat om hon har några allergier? Svägerskan har precis gått igenom massa tester för tydligen kan det vara en orsak till att barn inte går upp i vikt som de ska.
    meningen va att dom skulle kolla gluten idag  men läkaren inrikta sig på laktos vilket vi renad testat på henne och uteslutet. ja fick tjata mig till test om gluten. läkaren ville inte lyssna på mig när ja nämde att ja ville ha test för de. Trots att dom redan bestämt att hon skulle testas för gluten. han ville inte ens kolla utslagen hon har men ja tvinga han till o kolla på de.

är så missnöjd me besöket idag så ja ska kräva flytt till ett annat sjukhus och en annan barnmedicinavdelning där istället!
  • Rockenrola

prover på laktos och gluten är taget. Men ska se om ja kan få över henne till ett annat sjukhus ändå.

• Rockenrola
    Rockenrola skrev 2011-04-09 21:17:31 följande:
    min dotter ligger då mellan -1 och -2 . tack för länken!
    och -2 på längden de andra va vikten då...
    men vad innebär det?
  • Rockenrola

Tack för alla tips o råd.
    Känner mig inte lika orolig längre när ja hört från andra o läst på mer.
    Tusen tack till er varma själar

Svar på tråden hur mkt ska ett barn "normalt" öka i vikt när dom är 2 år?