• Heureka

Fredags-mys-mat (ej tacos...)

Japp då var det dags för fredagsmys igen då, men nu vill vi vara lite wild and crazy och prova något annat än tacos. Så, söker nu något gott, lite festligare och lätt och snabbt att göra.

Underbara, älskade lilla Freja, äntligen är du här 10/1-10
  • Svar på tråden Fredags-mys-mat (ej tacos...)
  • mimsan01

Nån god köttbit med potatisgratäng
    Plockmat - parmaskinka, salami, lite goda ostar, surdegsbröd, kex, melon, vindruvor, soltorkade tomater, marinerade vitlöksklyftor, fyllda krustader, små snittar eller vad man nu tycker om
    Hemmagjord sushi - lite pilligt men barnen brukar tycka det är kul att vara med
    En god sallad med massor av pasta, ost, skinka (eller så är man lat och pillar ner en färdiggrillad kyckling), kokta ägg oh annat som man tycker är gott

• RebornEve

varm smörgåstårta =)

jag blir hellre ogillad för den jag är, än gillad för den jag inte är...
  • Aquavit

Gott bröd, räkor, rökt lax, avocado, kanske parmaskinka, hacka rödlök, gräddfil eller creme fraiche, gör egen majonnäs (jätteenkelt), mögelostar och färskostar och ha en mysig plockmiddagskväll. Goa mackor!

• Gurkan

Här blir det hemgjorda ostburgare (köttfärs, ägg, grädde, ströbröd, salt och peppar) med hemgjorda hamburgarbröd (köpta går precis lika bra men jag hade färdigbakade i frysen) och till det potatisklyftor och tzaziki!

• Bebbe Boo

morötter, sötpotatis och vanlig potatis i ugnen med något gott kött eller kyckling.

Baconlindad kyckling.

roulader med vitlöksost i.

hemmagjord pizza eller hamburgare.

potatis och köttfärsgratäng

gryta gjord på kött, bacon champinjoner, chorizo, creme fraiche (äpple och ? smak) och grädde.

• Bebbe Boo
    MissUnderstood skrev 2011-04-01 12:41:30 följande:
    Mumsiga kycklingwraps kanske?
    Det där såg riktigt gott ut!
    ska jag prova göra sen :)
  • Heureka
    RebornEve skrev 2011-04-01 12:12:46 följande:
    varm smörgåstårta =)
    ??? hur gör jag det ???
    Underbara, älskade lilla Freja, äntligen är du här 10/1-10
Svar på tråden Fredags-mys-mat (ej tacos...)