Inlägg från: Anonym (VEG) |Visa alla inlägg
  • Anonym (VEG)

Servera fläsk till en muslim?

Gör vid sidan en vegetarisk gryta samma men utan kött. Jag har alltid gjort så om jag har haft personer med olika kost, enklast göra vegetariskt så är alla nöjda eller stek kött vid sidan om. Vissa muslimer äter endast halal kött så nöt skulle inte hjälpa.... Gör veg också!!!

• Anonym (VEG)
    Anonym (Undrande) skrev 2011-04-01 21:01:28 följande:
    Halal vad?? Obestämd

Det där med att göra en vegetarisk gryta var iofs en bra idé, jag ska pitcha den för frugan (mästerkocken!)
    Skrattande Halal är kött som är speciellt slaktad, mot mecka eller ngt och utförs endast av slakt imamer. Sen efter slakt, tömms djuret helt från blod. I förorters arab affärer säljs sånt.
    VEG är bäst då man är osäker :)
  • Anonym (VEG)

Prinsessan har aldrig smakat på bra lammkött! Jag tycker att lamm är mindre gott, men har ätit många extremt goda grytor med lamm i....allt handlar om kryddorna och inget annat..mynta osv. MAT är aldrig äckligt, mindre gott kan det vara men aldrig ÄCKLIG!! Skäms på dig! Va glad att du har ett val av mat och kött...alla är inte så lyckliga och är glada att få det som du tycker är äckligt...FYYYYYY SKÄMS!!!

• Anonym (VEG)
    Anonym (Undrande) skrev 2011-04-01 21:14:33 följande:
    Usch, det här börjar bli jobbigt nu känner jag. Är det nåt annat man ska tänka på? Ska salladen vara hackad i Mecka också? Vindruvorna till vinet trampat av en islampräst? Jag har 0 koll på dessa människor måste jag erkänna. Obestämd
    hahahahaaaaa..köp läsk till dem, vin dricker de inte! Alkohol är förbjudet...Nej din masterkock måste inte be mot mecka då hon hackar sallad :))))
  • Anonym (VEG)

Så kan man inte göra, att ljuga! Varför ens bjuda de på middag??? De är säkert glada att äntligen bjöd ngn de på middag, är din fru masterkock så gör hon en till gryta. En kock, fritids kock eller arbetande kock  vill att alla ska vara nöjda med maten. Älskar själv att laga mat och vill att alla ska vara nöjda som  jag bjuder hem till mig! Muslimer, vegetarianer or what ever...

Svar på tråden Servera fläsk till en muslim?