Inlägg från: Anna Paulita |Visa alla inlägg
  • Anna Paulita

Servera fläsk till en muslim?

Det är helt omöjligt att laga en riktigt "fin middag" med fläsk kött för fläsk kött kan aldrig, hur du än vänder och vrider på det vara ett fint kött.

• Anna Paulita
    jagvetallt skrev 2011-04-01 21:47:20 följande:
    så muslimer äter aldrig fläskpannkaka? de går miste om stora saker i livet. Varför äter muslimer inte fläsk, är väl inget fel på lite gris, djur som djur. 
    Ja, herregud....utan fläskpannkaka kan man inte leva.

Muslimer äter inte fläsk, tror jag, för att griskreatur lever i och rullar sig i lera och dy. Alltså är de orena. Jag tror det är samma orsak till att vissa muslimer inte äter typ kräftor eller hummer också, då de också lever i lera och dy.

Jag äter inte heller fläsk, för att jag inte tycker det är gott. Märkligt nog är det inte alls lika provocerande som när min bäste väns muslimska fästman säger att han inte gör det.
  • Anna Paulita
    Anonym (Undrande) skrev 2011-04-01 21:52:17 följande:
    Ja.
    Anna Paulita skrev 2011-04-01 21:49:28 följande:
    Det är helt omöjligt att laga en riktigt "fin middag" med fläsk kött för fläsk kött kan aldrig, hur du än vänder och vrider på det vara ett fint kött.
    Nej.
    Jo. Gris är ett skitkött helt enkelt.
  • Anna Paulita
    Anonym (Undrande) skrev 2011-04-01 22:06:50 följande:
    Jaha, så grisar är "orena". Märkligt argument. Tror du att man äter leran? Svin är faktiskt ett av de RENASTE djuren man kan äta. De urinerar tex inte där de äter, som kor gör. Kor får i sig både det ena och det andra, bland annat ett antal kilo daggmaskar när de betar.

Fiskar äter det mesta, du vet inte vad fisken du äter har ätit. Kan vara både avföring och kadaver.

Fågel samma sak, bl a kyckling äter avföring (inte med mening, men det kommer på köpet när de äter tillsammans på liten yta).

Dina argument lyser av okunnighet.

Att man inte tycker att det är gott kan jag köpa. Men då ska man isåfall SMAKA av min frus goda gryta först, inte komma och döma ut saker på förhand.
    Jag vet att man inte äter leran, men mina åsikter känns hägst ointressanta. Jag skrev bara ett svar på varför muslimer inte äter gris.

Gällande den sista meningen....gör dig inte dummare än du är.
Svar på tråden Servera fläsk till en muslim?