Inlägg från: Sarilariz |Visa alla inlägg
  • Sarilariz

Servera fläsk till en muslim?

Anonym (Undrande) skrev 2011-04-01 21:35:40 följande:
    Såja, nu lugnar vi ner oss, och samtidigt försöker vi undvika okvädesord och ogrundade förolämpningar. Låter det OK? Bra!

Det är inte öht jämförbart med att vara allergisk. Ingen kommer ta någon skada av detta. Hur resonerar du egentligen?
    Priceless Perfection skrev 2011-04-01 21:30:48 följande:
    Ts är en ganska känd medlem här. Känner igen skrivsättet så väl. Men jag joinar skämtet. Har inte så mycket för mig nu i några timmar innan det blir utgång.
    Hm, jag är nog inte särskilt "känd" här. Brukar inte posta alls ofta faktiskt. Förstår inte vad som är skämtet med det.
    Fast är man inte van vid att äta ett visst köttslag kan man må riktigt dåligt om man äter det..

Min mas exman är från Ghana och där äter de flesta inte fläsk kött. Han är dock kristen och testade fläskkött när han kom till sverige, det var fint lött och alla åt av det och mådde bra, utom han som spydde som en räv efteråt, helt enkelt pga det är olika struktur på köttet och magen inte är van att hanteraa det hela.
  • Sarilariz
    Sarilariz skrev 2011-04-02 08:18:42 följande:
    Fast är man inte van vid att äta ett visst köttslag kan man må riktigt dåligt om man äter det..

Min mas exman är från Ghana och där äter de flesta inte fläsk kött. Han är dock kristen och testade fläskkött när han kom till sverige, det var fint lött och alla åt av det och mådde bra, utom han som spydde som en räv efteråt, helt enkelt pga det är olika struktur på köttet och magen inte är van att hanteraa det hela.
    min mammas exman skulle det vara.
Svar på tråden Servera fläsk till en muslim?