Inlägg från: Teyla Emmagan |Visa alla inlägg
  • Teyla Emmagan

Servera fläsk till en muslim?

Eh, naturligtvis ska du ringa och säga det till personen. Du kan alltid skyllda på att det blivit ett missförstånd mellan dig och din fru.

Och ja, man känner skillnad på fläskkött och nötkött, om man inte är en idiot.

• Teyla Emmagan
    Anonym (Undrande) skrev 2011-04-01 22:06:50 följande:
    Jaha, så grisar är "orena". Märkligt argument. Tror du att man äter leran? Svin är faktiskt ett av de RENASTE djuren man kan äta. De urinerar tex inte där de äter, som kor gör. Kor får i sig både det ena och det andra, bland annat ett antal kilo daggmaskar när de betar.

Fiskar äter det mesta, du vet inte vad fisken du äter har ätit. Kan vara både avföring och kadaver.

Fågel samma sak, bl a kyckling äter avföring (inte med mening, men det kommer på köpet när de äter tillsammans på liten yta).

Dina argument lyser av okunnighet.

Att man inte tycker att det är gott kan jag köpa. Men då ska man isåfall SMAKA av min frus goda gryta först, inte komma och döma ut saker på förhand.
    Man behöver inte smaka på din frus gryta, för att veta att man inte tycker om griskött. Det smakar alltid griskött.
  • Teyla Emmagan
    Tomtefar skrev 2011-04-02 13:32:10 följande:
    Värst vad du överreagerar, muslimen överlevde och behövde inte ringa ambulans. Varför skrika i panik? Dessutom är det ju en del av mångkulturen att folk får ta del av varandras kulturer. De får ta del av våran kultur i Sverige. Glad Här äter vi gris, välkommen till bordet.
    Äter du griskött till alla mål alltså?
  • Teyla Emmagan

Varför är griskött så otroligt viktigt?

• Teyla Emmagan
    Här och nu skrev 2011-04-03 10:30:24 följande:
    Man har väl rätt att bjuda på det som man tycker om o som ens flesta vänner tycker om.
    Jaha?

Varför är det så otroligt viktigt med griskött att man måste ha det överallt. Något sexuellt?
  • Teyla Emmagan
    Här och nu skrev 2011-04-03 10:37:40 följande:
    Nu är du löjlig. Varför är det så viktigt att slippa griskött? Jag bjuder på det som jag o mina vänner gillar bäst. Sen må det va gris, lamm, veg, fisk... Griskött är svensk husmanskost. Matkultur.
    Jag behöver inte slippa griskött, jag äter griskött. Jag tycker dock inte att griskött har på en finare middag att göra.

Om man vill bjuda på svenska matkultur, varför inte sill, potatis och knäckebröd?
  • Teyla Emmagan
    Här och nu skrev 2011-04-03 10:42:57 följande:
    Jag bjuder på vad som är gott, inte efter vad det kostar. Handlar mest om vad man gör för rätt. Hellre en god kassler-rätt än en torr bit nötkött.
    Torr bit nötkött? Kan man laga mat blir det inte en torr bit nökött.
  • Teyla Emmagan

Kan man inte laga mat blir griskött ännu tråkigare och äckligare än nötkött.

• Teyla Emmagan
    Här och nu skrev 2011-04-05 10:42:21 följande:
    Ff bestämmer folk själv vad de vill kalla sig o vad de vill utöva.
    Men bara för att man kallar sig något, betyder inte det att man är det.
  • Teyla Emmagan
    Här och nu skrev 2011-04-05 10:59:30 följande:
    Ingen har rätt att bestämma hur man ska agera för att vara något.
    Eh, fast vad är det för mening att kalla sig muslim, eller kristen, om man inte följer reglerna som är uppsatta för det?
  • Teyla Emmagan
    Här och nu skrev 2011-04-05 16:16:13 följande:
    Om individen ser mening räcker det. Med dina kriterier skulle få kalla sig religiösa öht.
    Varför skulle folk inte få kalla sig religösa?

Så om jag ser en mening med att påstå att jag är Dolph Lundgren, så är det bra? Är det lika bra om jag verkligen tror att jag är Dolph Lundgren? Borde jag inte få någon typ av hjälp då?
  • Teyla Emmagan
    Här och nu skrev 2011-04-06 08:58:12 följande:
    Var har jag sagt det? Jag bjuder mina vänner på det de tycker om. Är det många går majoriteten först. Mina muslimska vänner ÄTER gris, om det inte framgått. Men i förskola/skola anser jag att man äter vad som serveras. Det är ändå gratis.
    Fast det är inte gratis, det betalas på skatten.
  • Teyla Emmagan
    Här och nu skrev 2011-04-06 10:42:17 följande:
    Ja, men vill man ha annan mat får man ta sitt ansvar o iaf skicka med barnet.
    Fast så funkar det inte i Sverige, här skickar man inte med mat till barnet.
  • Teyla Emmagan
    Här och nu skrev 2011-04-06 10:50:56 följande:
    Löjlig jämförelse; men nej, inte om du inte skadar nån.
    Så man ska inte få hjälp alltså?
  • Teyla Emmagan
    Här och nu skrev 2011-04-06 10:54:16 följande:
    Borde va så. Här är vi alldeles för mesiga.
    Du vill alltså dra in skolmaten? Varför?

Ska skatten dras ner då också?
  • Teyla Emmagan
    Här och nu skrev 2011-04-06 11:00:50 följande:
    För de som den inte duger till. Nej, genom skatt får man gratis skolmat. Men visst hosta ut vad det egentligen kostar så kan de få annan mat.
    Så de som tar med egen mat, ska få lägre skatt? Varför ska de betala för andras mat, när de inte får något för den?
  • Teyla Emmagan
    Här och nu skrev 2011-04-06 11:16:16 följande:
    De får ett erbjudande som inte passar dem. Tänker inte gå in mer i detta. Har min åsikt.
    Och då ska naturligtvis deras skatt sänkas.
  • Teyla Emmagan
    Här och nu skrev 2011-04-06 12:02:36 följande:
    Alla betalar till sjukvård. Om man inte blir sjuk får man ändå betala lika mycket.
    Jaha, och? Man har tillgång till sjukvård, alltså ska man ha tillgång till mat som man kan äta.
  • Teyla Emmagan
    Här och nu skrev 2011-04-06 14:44:15 följande:
    Man får inte alltid den sjukvård man föredrar. Inte ens JV.
    Man får den sjukvård man behöver, precis som maten.

Du anser kanske inte att man ska få vegetariskt heller då? Det är ju också ett val, man behöver inte äta vegetariskt.
Svar på tråden Servera fläsk till en muslim?