Inlägg från: Enensammamma |Visa alla inlägg
  • Enensammamma

Servera fläsk till en muslim?

Ni verkar ju inte kloka. Snacka om respektlöst att göra så! Hoppas att dom inser att ni inte är riktiga vänner. FY FAN!

• Enensammamma
    Tomtefar skrev 2011-04-02 13:28:44 följande:
    Själv har jag ingen aning vad slags djur dom serverar på diverse suspekta kebabställen runt om i världen, det får bli en överraskning helt enkelt. Är helt övertygad att jag någon gång ätit något annat form av djur än det som serverades. Det man inte vet tar man inte skada av. Är man känslig får man ta med egen mat i så fall.
    Så om dina nära vänner är vegetarianer lurar du dom att äta kött genom aTT INGET SÄGA? Eller säger att dom får ta med eget också?
  • Enensammamma
    Tomtefar skrev 2011-04-02 17:50:29 följande:
    Finns inget soja substitut som kan ersätta riktigt kött och protein. Det tillhör abnormaliteten att inte äta kött då vi människor är av naturen karnivorer. Den vegetarian som inte kan se skillnaden på en morot och fläskkotlett behöver en synundersökning i så fall. Hade jag serverat fläskfilé hade jag som värd tagit illa upp om någon vegetarian hade vid matbordet påpekat att man inte ska äta av det. Självfallet får de i så fall ta med egen mat om jag inte serverar någon sallad som tillbehör. Och förväntar mig att bli tackad att jag bjuder på mat.

Du har inga vänner va?
Svar på tråden Servera fläsk till en muslim?