Inlägg från: Mad as snow |Visa alla inlägg
  • Mad as snow

Servera fläsk till en muslim?

BB, när började du starta anonyma trolltrådar?

• Mad as snow
    EFI skrev 2011-04-02 18:41:24 följande:
    Kanske för att det är billigt skitkött, som även fler och fler etniskt svenskar väljer att rata?! Dessutom smakar det riktigt illa. Jag har själv inte ätit griskött mer än vid enstaka sporadiska tillfällen de senaste 15 åren, och jag mår direkt illa om jag äter griskött. Det enda jag klarar av i bästa fall är bacon och fläskfilé. Allt annat griskött får mig nästan sjuk.
    Vad har du fått det ifrån, att fler och fler svenskar ratar fläskkött?
  • Mad as snow
    EFI skrev 2011-04-02 18:53:21 följande:
    Jag kan inte uttala mig om huruvida det är märkligt eller inte. Visa gärna källa på att konsumtionen ökar.
    Det är väl du som ska visa en källa på att den inte gör det, eller? Obestämd
  • Mad as snow
    EFI skrev 2011-04-02 18:58:29 följande:
    Bland vänner, bekanta och folk man möter i olika sammanhang. För tjugo år sedan upplever jag att mer eller mindre alla svenskar åt griskött utan omsvep. Idag hör jag fler och fler som tycker att det är äckligt. Jag har alltså inte någon vetenskaplig studie att grunda det hela på, men det anser jag inte behövs heller.
    Produktionen av griskött har gått ned, medan konsumtionen har gått upp. Det har gjort att vi har ett underskott på griskött i Sverige och är inte självförsörjande, vilket gör att vi importerar griskött. Så du upplever fel. 

http://www.sjv.se/amnesomraden/handel/politikochframtid/eusjordbrukspolitik/griskott.4.67e843d911ff9f551db80008884.html
  • Mad as snow
    EFI skrev 2011-04-02 19:13:19 följande:
    Vad är du för en fjant egentligen? Tror du på fullaste allvar att du kan avgöra eller ens sätta dig till doms över hur jag uppfattar olika saker? Nu får du verkligen skärpa dig. Jag lägger inga värden i om det förhåller sig på det ena eller andra sättet, för det skiter jag högaktningsfullt i. Däremot kan jag konstatera att jag möter fler och fler etniska svenskar som säger att de inte längre äter griskött, för att de liksom jag tycker att det är äckligt.
    Fenomenet "diskussion" är uppenbarligen inte din starka sida. Men det är okej, du får fungera som underhållning tills maten är klar här. 

Att du "upplever" att fler och fler svenskar ratar griskött är inte samma sak som att fler och fler svenskar ratar griskött. Men se det som en bonus att du har lärt dig något nytt.

• Mad as snow
    EFI skrev 2011-04-02 19:28:37 följande:
    Nej, inte om det nödvändigtvis skall vara du som sätter ribban för hur diskussionen skall eller får se ut. Jag förstår att du tycker att du är en riktig bror duktig i sammanhanget, men det rör mig inte i ryggen. Roas du så lätt, kan jag bara beklaga.
    Att kalla sina meningsmotståndare för öknamn då de påpekar felaktigheter i ens inlägg, och att bli helt kolerisk på kuppen, är knappast ett tecken på att man begriper sig på en diskussion. Men fortsätt gärna, den här trolltråden kan ju faktiskt bara bli bättre. Skrattande
  • Mad as snow
    EFI skrev 2011-04-02 19:40:19 följande:
    Du påpekar inte felaktigheter min vän, du inbillar dig däremot att du har någon sorts självskriven rätt att tala om för andra hur de kan, får eller skall uppfatta saker och ting. Det är möjligt att du är van vid att FL-skaran dunkar dig i ryggen för allt du klämmer ur dig, men det har inte heller särskilt mycket med verkligheten att göra. Några öknamn har jag inte använt i mitt inlägg och uppfattar du det så får du nog slå upp just öknamn.
    Att använda sig av ett tillmäle - vilket underhållande nog är ett ord som kommer upp som synonym om man de facto "slår upp just öknamn" - som "fjant" enkom grundat på att man inte står ut med att ens inlägg kritiseras, är givetvis helt fantastiskt underhållande. Dessvärre inte desto mindre beklämmande.

Men för att återgå till sakfrågan: du skrev att fler och fler svenskar ratar griskött, vilket du sedan ändrar till något du subjektivt upplever från din omgivning. Varpå du blir jätteprovocerad av en källa på att konsumtionen ökar och ett påpekande om att du alltså har fel i det du skriver. Jag kan liksom inte lotsa dig mer än såhär genom den här diskussionen, tyvärr. Dock kan jag ju inte låta bli att undra i mitt stilla sinne hur du reagerar när du blir kritiserad i hetare debatter än den här.
  • Mad as snow
    EFI skrev 2011-04-02 19:59:07 följande:
    Jag tänkte först svara dig, men sen efter att ha sett hur fullständigt uppfylld du är av din egen förträfflighet, så avstår jag.
    Det gläder mig oerhört mycket att du låter bli, för nu är maten klar här. 
Svar på tråden Servera fläsk till en muslim?