Servera fläsk till en muslim?
Jag måste inflika med en sak, jag själv som 100 % Svensk levde med en muslim i något år förut och då blev det inte att vi åt fläsk efter det har jag själv svårt att äta det (jag har egentligen aldrig gillat det alls), nu mår jag illa av lukten, smaken, allt, och JA man märker skillnaden och dom kommer må riktigt dåligt....
anledningen är att dom tycker att gris är smutsigt djur som äter sin egen avföring och har ett matsmältningsystem på 4 timmar och ja det är mer gifter i griskött än nötkött, that´s it.... men vi är bra på att tillaga det så det inte blir farligt så att säga.
Men tänk på att de är vanliga människor bara att de inte äter griskött varför är det en så stor uppoffring? jag tycker närmast det är skönt att slippa äcklig griskött smak i munnen..... för det smakar verkligen inte bra.....
dessutom är griskött ljusare i färgen än nötkött och det kommer synas när de skär i köttet oavsett hur mycket ni kryddat.... dom kommer kolla upp det själv.... det kommer bli enormt pinsamt.... han frågade dig du borde ringa och säga det för det är en stor grej för dom....
Tänk om någon skulle bjuda dig på råttkött??? det är osmakligt för dig men kanske jättegott i en god gryta av någons fru!