Inlägg från: Umm Elias |Visa alla inlägg
  • Umm Elias

Servera fläsk till en muslim?

Ännu en tråd uppsatt för att provocera, intressant hur du ts tror att vi inte känner igen ditt sätt att skriva på. Du har mycket kunskap om Islam och muslimer så spela inte dum. Jag tror alla vi som hänger i religionstrådarna vet exakt vem du är och känner till ditt sätt att skriva.

Var detta en tråd för att du anonymt ville ordbajsa lite om ditt hat mot oss muslimer? Ställer mig frågan, varför du bjuder muslimer på middag om du gör det för att jävlas med dem (nu vet jag dock att hela denna tråd är ett provokationsförsök och ingen middag har eller kommer någonsin förekomma i ditt hem)

Jag hoppas någon bjuder dig på middag och serverar dig ngt riktigt riktigt vedervärdigt utan att du vet om det.

• Umm Elias
    Här och nu skrev 2011-04-03 09:20:26 följande:
    Man ska inte behöva anpassa ALLT efter ett fåtal som inte äter nåt. Jag älskar fläskkött o till de som inte äter kött serverar jag vegetariskt. Antingen eller.
    haha, det märks på dig att du äter mycket fläsk.
  • Umm Elias
    Här och nu skrev 2011-04-03 10:21:17 följande:
    Hon kan ju faktiskt inte veta vilka kollegor som är muslimer, om de inget sagt.
    fast enligt påhittade historien så visste de om att han var muslim då han frågade om maten innan.
  • Umm Elias
    Här och nu skrev 2011-04-03 10:20:26 följande:
    Ursäkta?
    du är inte särskilt bright.
  • Umm Elias
    Teyla Emmagan skrev 2011-04-03 10:31:31 följande:
    Jaha?

Varför är det så otroligt viktigt med griskött att man måste ha det överallt. Något sexuellt?
    man tycker inte att ens vänner är värda ngt annat än det billigaste kött man kan hitta?
  • Umm Elias
    Trolovade skrev 2011-04-03 10:42:58 följande:
    Måste fråga, serverade ni fläsket!? :-O
    äh detta är en provokationstråd bara :)
  • Umm Elias
    Här och nu skrev 2011-04-03 12:28:53 följande:
    Fläskkött alla gånger ändå! Hatar smaken av nötkött.
    ja, det märks som sagt att du endast äter fläsk.
  • Umm Elias
    jagvetallt skrev 2011-04-03 19:08:44 följande:
    jag brukar alltid lura i muslimer lite gris, ett tips är att säga att det är hjort eller något annat kött med ljusare konsistens, då kan de ej avgöra om det är gris eller inte, sen blandar jag i kantarellstuvning, det gör att det smakar mycket kantarell också, mycket gott och uppskattat av muslimerna. Strimla köttet när du gör denna rätt...En muslim märkte att det var griskött, han bara skratta och åt vidare, fast han har varit i sverige i 10 år, han vet hur man äter som en viking. Mat som mat..
    vad spelar det för roll om han varit här i 10 år? tror du man blir mindre muslim ju längre man varit i ett landf? Jag är 100 % muslim och har alltid varit här. Den som skratta åt vad han blivit ilurad trodde antagligen att du skojja eftersom man inte beter sig så som du beskrev, jag hade nog också tagit det på skämt. Varför skulle ngn säga att maten innehåller annat än den egentligen gör, verkar ju helt sinneslöst?
  • Umm Elias
    Pussakaninen skrev 2011-04-05 09:35:23 följande:
    Min kusins mamma var på någon muslimsk fest, dom skulle ta med sig någon maträtt var och hon gjorde sin goda pastasallad, med bacon i, hehehe. Alla hade ätit som idioter & älskat det, hon hade dock inte tänkt på att de inte åt bacon innan, hon kom på det efteråt.

Hur obildad får man vara om man inte vet att muslimer inte äter fläsk? Känns som om folk i dagens samhälle borde ha kunskap om varandra. Dessutom tror jag inte ett dugg på din lilla historia då  man både känner smak och lukt långa vägar av fläsk. Många kan tom känna sånt på andras andedräkt, det luktar lika illa som om ngn ätit vitlök typ.
  • Umm Elias
    Sarah f skrev 2011-04-05 09:37:32 följande:
    På vilket sätt är det roligt? Man kan lura i folk snor i hamburgare, är det också roligt?
    ja, vem vet. mcdonalds personalen kanske spottar o folks hamburager och kiknar av skratt nä'r folk trycker i sig dem.
Svar på tråden Servera fläsk till en muslim?