Inlägg från: Balahir |Visa alla inlägg
  • Balahir

Servera fläsk till en muslim?

Varför göra en trerättersmeny om ni inte har något smaksinne att känna skillanden på fläsk och nöt? blir förrätten "löjrom" (=kalles kaviar), creme fraishe (=gammal mjölk) osv, för man känner ju ingen skillnad.

tycker det är patetiskt att du ljög och ren mobbning om du inte säger något. för det finns folk (nästan alla) som känner skillnad på nöt och fläsk.

• Balahir
    Sensitive skrev 2011-04-05 09:45:58 följande:
    Äh, jag hade inte brytt mig ett dyft direkt om jag hade bjudit ngn muslim på fläsk....
    då får dom väl ta med egen mat om dom inte kan äta det som bjuds...
    gäller samma sak allergiker?
  • Balahir
    Umm Elias skrev 2011-04-05 10:16:03 följande:
    Det fungerar inte så.

Du är verkligen inte sann, jag tror aldrig i hela mitt liv jag diskuterat med en så obildad människa. Orkar inte fortsätta då det aldrtig kommer fastna någonting vettigt. Jag ger upp, folk ser ju genom dina inlägg hur mkt sanningshalt eller vett det finns i dem.
    så är man döpt så är man kristen och då går man i kyrkan varje söndag?
  • Balahir
    Umm Elias skrev 2011-04-05 10:26:17 följande:
    naturligtvis inte, vad har det med saken att göra?

En muslim som är troende äter inte gris då det är förbjudet. Det finns fullt av ickepraktiserande och icketroende muslimer, de gör som de vill men de kan ej kalla sig troende. Islam fungerar inte så att jag kan plocka lite som man vill.
    och en kristen människa utgår efter kristna värderingar och efter bibeln?
  • Balahir
    Här och nu skrev 2011-04-05 10:27:12 följande:
    De flesta gör inte så o de flesta muslimer följer inte allt. Tolkning, tolkning. Och frihet, frihet, så länge inte lagen går emot.
    precis.
  • Balahir
    Umm Elias skrev 2011-04-05 10:36:33 följande:
    clever Kändes d bra?
    frågan återstår, jag är intresserad av svaret.
  • Balahir
    Umm Elias skrev 2011-04-05 10:48:05 följande:
    skit var ordet
    jaså? hur ska du ha det? orkar du eller orkar du inte?
Svar på tråden Servera fläsk till en muslim?