Inlägg från: Dreams Never Ends |Visa alla inlägg
  • Dreams Never Ends

Servera fläsk till en muslim?

Tomtefar skrev 2011-04-02 13:32:10 följande:
    Värst vad du överreagerar, muslimen överlevde och behövde inte ringa ambulans. Varför skrika i panik? Dessutom är det ju en del av mångkulturen att folk får ta del av varandras kulturer. De får ta del av våran kultur i Sverige. Glad Här äter vi gris, välkommen till bordet.
    Jag är 100% svensk och bor i sverige och äter INTE fläsk.

Jag tycker grisen är ett smutsigt djur OCH är det fetaste och mest onyttiga köttet av alla kött! Det finns många icke muslimer som inte äter fläsk av olika anledningar. Respektera det! Dessutom står det i koranen att man inte ska äta gris och man bör även respektera andras religioner trots att DU tycker att relgion bara är trams så måste man respektera att andra inte tycker det!

Jag skulle bli flyförbannad på dne som lurat i mig fläsk! Det är precis som att äta larver för mig! Så äckligt!

Tycker inte att det är så jävla svårt att bara byta ut fläskköttet i grytan mot nötkött herregud.
  • Dreams Never Ends

Och JA TS! Muslimerna kommer känna skillnad på köttet om du ger dom fläsk!

Jag minns jag åt kebab en gång som var gjord på fläskkött men jag trodde att det var nöt.Jag spydde kaskader efteråt kan jag säga! (Har aldrig ätit griskött i mitt liv före detta och min mage var inte van vid fläskköttets bakterier).

Skam för dig TS som vill lura i muslimer fläsk!

• Dreams Never Ends
    icadraget skrev 2011-04-02 15:30:53 följande:
    Jag skulle sagt att det var fläskkött i grytan men att de kan ju peta bort det om de inte vill ha?
     De borde väl kunna äta allt annat, eller blir all mat förstörd i deras ögon om det varit fläskkött i?
     Jag äter inte fläsk och skulle aldrig enms ä'ta ngt som varit i närheten av fläsk. (Äter tex inte en vanlig ostmacka om den legat öppet i samma utflyktslåda som en skinkmacka).

Det finns ju en andledning varför inte muslimer äter ens vätskor från grisar.
  • Dreams Never Ends
    oki skrev 2011-04-02 15:56:47 följande:
    Det tänkte jag också på fläskkött är ju inget man lagar om man vill göra en "fin" middag.
    Så rätt så!
  • Dreams Never Ends
    Familjen Valjus skrev 2011-04-02 16:05:32 följande:
    Hej jag håller på och skriver en bok och skulle vilja använda ditt temperament på en av mina karaktärer
    din överdrift och humör här roade många som satt hemma hos mig och läste vad du skrivit
    hahaha
    Vad är det som var roligt med detta?
  • Dreams Never Ends
    Tomtefar skrev 2011-04-02 16:25:23 följande:
    Vad är det för fel på larver nu då? I thailand äter man insekter. Det är en del av deras kultur. www.aftonbladet.se/matvin/article1884574.ab

Hemskt vad det finns människor som är bortskämda. Tänk på alla de människor som svälter i världen. Tycker TS var snäll som bjöd han på mat och betalade för det. Sedan är det en del av svensk kultur att äta griskött som jag anser vi absolut ska dela med av oss till andra kulturer.Glad
    Ja det är då enda gången jag skulle äta griskött, om jag var svältande!
  • Dreams Never Ends

Och när jag har bjudningar är jag då MÅN om att gästerna ska få det perfekt! Före min egen egoism...

• Dreams Never Ends
    emoni23 skrev 2011-04-02 20:08:19 följande:
    Jag måste inflika med en sak, jag själv som 100 % Svensk levde med en muslim i något år förut och då blev det inte att vi åt fläsk efter det har jag själv svårt att äta det (jag har egentligen aldrig gillat det alls), nu mår jag illa av lukten, smaken, allt,  och JA man märker skillnaden och dom kommer må riktigt dåligt....

anledningen är att dom tycker att gris är smutsigt djur som äter sin egen avföring och har ett matsmältningsystem på 4 timmar och ja det är mer gifter i griskött än nötkött, that´s it.... men vi är bra på att tillaga det så det inte blir farligt så att säga.

Men tänk på att de är vanliga människor bara att de inte äter griskött varför är det en så stor uppoffring? jag tycker närmast det är skönt att slippa äcklig griskött smak i munnen..... för det smakar verkligen inte bra.....

dessutom är griskött ljusare i färgen än nötkött och det kommer synas när de skär i köttet oavsett hur mycket ni kryddat.... dom kommer kolla upp det själv.... det kommer bli enormt pinsamt.... han frågade dig du borde ringa och säga det för det är en stor grej för dom....

Tänk om någon skulle bjuda dig på råttkött??? det är osmakligt för dig men kanske jättegott i en god gryta av någons fru!

• Dreams Never Ends

Hur har det gått TS? Det var ju ikväll middagsbjudeningen var eller hur?

Eller är TS kanske ett troll???

• Dreams Never Ends
    sverker11 skrev 2011-04-03 12:17:47 följande:
    Kan inte annat än hålla med. Vissa verkar tro att nötkött eller lax automatiskt gör maten lite "bättre" även om råvaran är undermålig. Men även när råvaran är bra så blir nötkött alldrig mer än acceptabelt eftersom nöt är ett rätt tråkigt kött.

Vissa styckningsdetaljer på nöt har dock ett existensberättigande i vissa grytor men då för att ge lite mer "tuggmotstånd" än de ingridienser som ger smaken på grytan.
    Då ska du smaka mitt lagade nötkött. Du kommer aldrig behöva äta gris efter det. Jag är ej gris då nötkött är 100 gånger godare ocg nyttigare.
  • Dreams Never Ends
    Här och nu skrev 2011-04-03 12:24:13 följande:
    Nyttighet handlar om vad du total äter. Jag äter inte nötkött förutom i hamburgare o när det är blandat. Aldrig nötkött i bit om jag inte blir bjuden. Då äter jag bara lite, men kräver inget annat.
    Men om du får välja mellan en vällagad nötköttsbit och en vällagad fläskköttbit, vilken föredrar du?
  • Dreams Never Ends
    EFI skrev 2011-04-04 12:27:02 följande:
    Öylemi? Flört
    Türkce konusabiliyormusun? Skrattande
  • Dreams Never Ends
    EFI skrev 2011-04-04 19:58:27 följande:
    Evet, biraz canım. Glad
    Vart har du lärt dig? :)
  • Dreams Never Ends
    Här och nu skrev 2011-04-05 16:46:52 följande:
    Lät som att alla gjorde som din fru.
    Varför skulle det vara "skönt" att få äta vad som helst? Griskött är sjukt onyttigt och många icke-muslimer äter ej gris av den andledningen. Sedan finns det ju folk som stoppar i sig lite vad som helst och då förstår jag dig :)
  • Dreams Never Ends
    mosterYster skrev 2011-04-05 17:14:28 följande:
    Jag blir så trött på såna här kommentarer. Vaddå "griskött är sjukt onyttigt"? Exakt vad är så onyttigt? Skär du bort det synliga fettet, innehåller griskött mindre fett än keso. Vad är så "sjukt onyttigt" med det?
    Det handlar inte bara om det synliga fettet. Grisar har bandbask, dom kan bära på smittor och sjukdomar, dom äter kadaver och råttor. Googla gärna och se säkra källor.
  • Dreams Never Ends
    Defiance skrev 2011-04-05 17:23:17 följande:
    Sedan vet jag om ickepraktiserande muslimer som äter fläsk inom familjen men det finns ändå en skam inblandad att man aldrig skulle öppet tala om det eller låta någon släkting se att man gör det även om denne själv är då ickepraktiserande så kan det just vara att
    denne äter inte fläskkött. Då vill dessa som äter fläskött undvika ett visst bemötande och  behålla det inom familjen, för sig själv. Det blir en hel del "hush" om det. Skulle vara intressant om man visste hur många "muslimer" faktiskt helt undviker och hur många
    lever med en hemlighet.
    Varför skulle det vara vanligt att muslimer "smygäter" fläsk då dom vet att fläsk är smutsigt kött?
  • Dreams Never Ends
    Umm Elias skrev 2011-04-18 20:57:53 följande:
    kom hit ska jag bjuda dig på en buffe med fårtestiklar, hjärna, lite ögon och varför inte en bit fårtunga.
    +1
    Ärligt talat äter jag nog hellre det än fläsk Kräks
  • Dreams Never Ends
    mosterYster skrev 2011-04-19 10:33:41 följande:
    Haha, jag är inte kock, bara nyfiken på allt! Och de där sakerna du räknade upp har jag aldrig ätit (utom fårtestiklar - och det var gott!) så jag vet ju inte hur det "ska" smaka.
    OT men måste bara fråga,
    När man äter fårtestiklar, äter man sperman som är där inne då också? Förvånad
  • Dreams Never Ends
    ica skrev 2011-04-19 16:53:35 följande:
    Tror inte att man som nötköttsätare blir sjuk av fläsk. Det brukar vara de som är veterianer som inte klarar att smälta kött.
    Jag äter inte fläsk, men dock har jag råkat göra det (omedvetet) och spytt alla gångerna. Tror magen blir känslig för just fläsk faktiskt då jag nästan ALDRIG spyr annars och inte ens visste att dte var fläsk tills efter jag spytt. Är jäääkligt noga med att kolla sånt nuförtiden.
  • Dreams Never Ends
    ica skrev 2011-04-19 18:00:36 följande:
    Intresant! Det hade jag ingen aning om. Är det bara fläsk eller är det olika sorters kött so kan ställa till det?
    Har hört att fläsk har en speciell bakterie som man måste vänja sig vid.
Svar på tråden Servera fläsk till en muslim?